Sayfalar

10 Haziran 2013 Pazartesi

Tahinli Çörek

Merhaba,

tahin "susam ezmesi" şeklinde tanımlanmış. Faydalarını okuyunca pekmez harici nasıl tüketebilirm diye düşündüm, tahinli çöreği deneyeyim dedim. Öncelikle tahin neleri ihtiva ediyor bakalım.
bakır 73.5%
manganez 44.5%
tryptophan 37.5%
kalsiyum 35.1%
magnezyum 31.5%
demir 29.1%
fosfor 22.6%
vitamin B1 8.6%
çinko 18.6%
selenyum 17.6%
fiber (lif) 17%
Kalori Miktarı (206) 11%
http://www.sifalibitkilervedogaltedavi.com/haberler/susamin-faydalari.php yukarıdaki bilgiler sitesinden alınmıştır.
Yukarıda da gördüğünüz gibi mineral, protein açısından zengin bir besin. Vücut direncinizi artırır, damar sertliği ve damar tıkanmalarını engeller, anne sütünü artırıcı etkisi var, çocuklarda zekayı geliştirir, kemik gelişimini sağlar, güçlü bir antioksidandır, ..... Kısacık bilginin ardından tarife geçeceğim.

Tahinli Çöreği severek tüketeceğiniz kanaatindeyim. Tahin, fındık+ceviz harika bir lezzet ortaya çıktı. Pastanede satılanlardan çok daha güzel oluyor.

Malzemeleri:

2,5 çay bardığı (kahveci bardağı-en küçük) süt
2-2,5 çay kaşığı pudra şekeri
3 su bardağı un (beyaz unum kalmamıştı kepekli unla yaptım, hiç de fena olmadı)
1/2 çay bardağı (kahveci bardağı)  sıvıyağ (fındık yağı kullandım)
1 yemek kaşığı instant maya (biz toz maya diyor idik)
Tuz
yukarıdaki malzemeleri yoğurun ve mayalanmasını bekleyin.

1 su bardağı tahin,
3 çorba kaşığı pudra şekeri
2-3 çorba kaşığı sıvıyağ
bu üçlüyü iyice karıştırın.

İnce çekilmiş fındık veya çeviz (ben her ikisini yarı yarıya karıştırarak yaptım)
Üzerine yumurta sarısı ve susam

aşağıda resimlere bakınca çok da yazmama gerek olmadığını düşünüyorum. Hamuru ikinci kez katlayıp açmadan da yapabilirsiniz. Daha güzel olacağını düşündüğüm için ben bu şekilde yaptım.  Görsel olarak size daha iyi izah edebilmek için bir resimde minicik bir hile yaptım. Dikkatli gözlerden kaçmayacaktır. :))



 Hamuru mandalina iriliğinde koparıp dikdörtgen şeklinde açmaya çalıştım ve 2 kaşık tahinli karışımı ve fındık+ceviz ikilisini ekledim.
 Biraz mutfağınız batacaktır ama olsun, buna değiyor.
 Katlayıp, hafif açın. Açarken çok bastırmayın eziliyor, taşıyor, patlıyor.


 İkinci katın da üzerine tahin ve fındık+ceviz karışımı işlemini tekrarlayalım ve rulo yaparak katlayalım.
                                    

 Tapside de görüldüğü gibi arada söz geçiremediğiniz rulolarınız olacaktır. Olsun canınızı sıkmayın onlar da güzel oluyor. Üzerine yumurta sarısı sürerek susam serpiştirin. 200 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirin.
Veee final..... Afiyet olsun
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder