Sayfalar

17 Şubat 2014 Pazartesi

Salyangoz Poğaça (Meryem'den)


“Bu nasıl bi isim öyle, asla yemem” diyesi geliyor insanın dimi? Tabi siz resimleri de gördüğünüz için “yok canım, çok güzel görünüyor” diyeceksiniz. Öyleler evet, lezzeti de öyle güzel. denenmemiş hiçbir tarifi sizlerle paylaşmıyorum, yapıyorum veya yiyorum, beğenirsem paylaşıyorum. Güzel bir poğaça paylaşıyorum bugün sizlerle.
Malzemeler:

2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ılık su
1 tane yaş maya
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket yumuşak margarin
2 yumurta
Aldığı kadar un
İç harcı: Peynir, maydanoz(veya damak lezzetinize göre siz belirleyin)
Üzerine, susam, çörekotu, haşhaş  vb./veya sade 

Yapılışı:

Ilık suyun içine maya ve şeker konulur. Maya kabarınca yoğurma kabının içine süt dökülüp, su+maya+şeker karışımı eklenir. Sıvıyağ ve tuz da konularak un eklenir ve yumuşak bir hamur elde edilir. Hazırlanan hamur 12 parçaya bölünür, 6 parça merdane ile açılır, aralarına eritilmeden margarin sürülür ve hepsi beraber açılır. Hamur üçgenler halinde kesilir, üçgenin kalın kısmına iç harcı koyulur ve sarılır. Diğer 6 parça da aynı şekilde hazırlanır ve 2 saat kadar oda sıcaklığında bekletilir. Hamur mayalandıktan (kabarır) sonra üzerine yumurta sarısı sürülüp fırına verilir ve üzeri kızarıncaya dek pişirilir.





Afiyet olsun.  Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder