Sayfalar

28 Haziran 2013 Cuma

Türkiye-dünya ülkeleri karşılaştırma

Merhaba,

TEPAV Esin Çağlar'dan ilginç bir çalışma, ben devede kulak bir özet geçtim. Yazının tamamını  http://www.tepav.org.tr/tr/blog/s/3957 bulabilirsiniz, okumanızı tavsiye ederim. Çok ilginç tespitler var.

220 ülke verileri ile Türkiye verileri karşılaştırılıyor.

Eğitim düzeyi açısından 137 ci
Kişi başına gelir  açısından 66 cı
Kentleşme açısından 6. sıradayız.

Bizim gibi hızlı kentleşen diğer ülkeler sırasıyla Suudi Arabistan, Angola, Cezayir (onlarda kentleşme petrol ve doğal gaz gelirine dayanıyor).

Türkiye ortalama eğitim yılına göre baz alındığında orta 2 terk (6,5 yıl eğitim alıyoruz).

Yazarın tespiti önemli;

"Türkiye eğitim düzeyine göre fazla zengin, zenginlik düzeyine göre ise fazla cahil bir ülke."

Eğitim sahibi olmadan para sahibi olan az ülkelerden biriyiz ve yatırımımızı insana değil dağa taşa yapıyoruz.

Cahiliz ama para bizde!! Mi acaba??


Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder