Sayfalar

3 Haziran 2013 Pazartesi

Fırın Makarna

Merhaba,


Kendimi övmek gibi olmasın ama çok güzel ve hafif olmuştu. Tadı damağımda kaldı. Kendi yaptığım lor peyniri ile yapmıştım acaba ondan olabilir mi?

Malzemeler:

1/2 fırın makarna
4 su bardağı su
et bulyon (1/4'ten de az kullandım arzuya göre siz artırabilirsiniz.)
Lor peyniri yaklaşık 1 su bardağı
kaşar peyniri 1,5 -2 su bardağı
tuz
tereyağ
az sızma zeytinyağ
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta

Yapılışı:

Suyu kaynatın, fırın makarna, et bulyon, az tuz (et bulyonda tuzlu olduğu için fazla eklemeyin)  ve az zeytinyağını ekleyerek suyunu çekene kadar pişirin (suyunu süzmüyoruz). Bir kapta yumurtayı iyice çırpın, yoğurt+ lor peynirini iyice karıştırın. Makarnayı ekleyin ve biraz kaşar peyniri de ekleyerek karıştırın. Üzerine kalan kaşar peynirini ekleyerek fırına verin.  Kaşar peynirini fazla ekleyince ağır oluyor. Üzerini hafif örtecek şekilde olsun. Üzeri hafif kızarınca alın. 
Fırın makarnayı birçok şekilde denedim, bazen ağır geldi, bazen katkılarını sevmedim  en son bu tarifi beğendim.
Afiyet olsun.

                                       


Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder