Sayfalar

7 Ağustos 2015 Cuma

Cırıtta

Slm,

önce pankek yaptım tabi şeker fazla olunca  benim "yiğenler"in damak lezzetine hitap etmedi yani beğenmediler. Ben de eskiden büyüklerimizin yaptığı bizim oralarda  yapılan cırıtta geldi aklıma ve onu yaptım tabi birazcık değiştirdim. Cırtta daha ince yapılıyor ben ekmek niyetine de daha kalın yaptım ayrıca malzemelere de ekleme yaptım. Masanızda farklı bir lezzet,  denemeye değer.

Malzemeler:

1 su bardağı un (tepeleme)
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı şeker
kızartmak için çok az tereyağ+sıvıyağ

Tüm malzemeyi güzelce yoğurun. Krepten daha koyu,  akışkan bir hamur elde ediyoruz. Tavaya az sıvıyağ+tereyağ ekleyin ve yağ ısınınca hamurdan bir kepçeden az ekleyin. Yağı tepsiye her hamurda eklemedim anlayacağınız kafama göre takıldım ikisi de iyi oldu. Hamur kızartırken yağ çekmiyor aşağıdaki resmi görmeniz için özellikle ekledim.
2. tercih: Hamura ve tavaya herhangi bir yağ eklemeden yapıp sıcakken üzerine tereyağ sürerek de güzel oluyor. Ama biraz fazla yediriyor dikkat...
Afiyet olsun







Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder