Sayfalar

14 Haziran 2013 Cuma

Limonlu Kek

Merhaba,

kek yapmak hem zor hem kolaydır. Bir yaparsınız çok güzel kabarır bir yaparsınız olduğu gibi kalır, güzel kabarır sonra söner. Aşağıda tarifini vereceğim kek tarifim artık sabit. Bu malzemeye ek yapıyorum. Eklediğim malzemeye göre ununu azaltıyorum.
Akışkan bir hamur elde ediyorsun, kek yumuşacık oluyor.

Malzemeler:

1/2 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1,5 su bardağı şeker
2 yumurta
2,5 su bardağı un
Limon
Kabartma tozu
Vanilya (isteğe göre)

Önce yumurtayı mikserde iyice köpürtüyorum. Şeker ve sıvıyağı da ekleyip iyice çırpıyorum. Limonu ekliyorum. Yavaş yavaş eleyerek unu ekliyorum, vanilyayı da ekleyip güzelce çırptıktan sonra kabartma tozunu da eleyerek ekliyorum ve mikserin en küçük ayarında çırpıyorum. Kabartma tozunu ekledikten sonra uzun süre çırpmayın.
Kek kalıbını yağladıktan sonra hafif unlayın ve hazırladığınız hamuru ekleyin. 180 derece fırında (fırını ısıtmıyorum) yaklaşık 45 pişirdikten sonra kapatıyorum.

Akışkan bir hamur elde edeceksiniz.


Ben limonu bu şekilde hazırlıyorum. Sizlerle bir gün nasıl yaptığımı paylaşacağım. Limonun sadece suyunu değil, bir meyve gibi tamamını tüketmek gerektiğini öneriyor uzmanlar. Bazı kanser türlerinde kemoterapiden daha iyi yanıt verdiği tespit edilmiş. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendiriyor ve kansere karşı koruyucu etkisi var.

Puf puf yumuşacık bir kekiniz oluyor. Afiyet olsun
Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder