Sayfalar

6 Ağustos 2014 Çarşamba

Karayemiş (Taflan) reçeli

Slm,

aşağıdaki resimler çalıştığım kurumun bahçesinden. Her zaman şükrediyorum Allah'ıma, çoook şanslıyım, inşallah nazar değmez. Bahçedeki taflan ağaçlarını da görüyorsunuz. Yeşil ve olgunlaştıktan sonraki halleri. Reçelini nasıl yaptım, işte tarifi.

Malzemeler:

650- 700 g taflan
3 su bardağı şeker (torku)
2 su bardağı su
1/2'den az limon suyu

Yapılışı:  Su ve şekeri koyulaşıncaya kadar kaynattım . Çekirdeklerini aldığım karayemişi ekledim ve kıvamını kontrol ettim, üzerinde oluşan köpüğü aldım. Yaklaşık 30  dk sonra istediğim kıvama geldi, limon suyunu da ekledim ve 3  dk kaynattıktan sonra altını kapattım.
sizler dakikaya takılmayın, kıvamını kendiniz kontrol edin.
Karadenizli iseniz misafirlerinize değişik bir lezzet sunabilirsiniz.

















 Sürekli kısık ateşte yaptım, taşmaya çok müsait çünkü.


İki şekilde reçel yaptım. Beğendiğim yapılışı sizinle paylaştım. Soldaki reçeli bildiğimiz klasik şekere bastırarak yaptım ama pek beğenmedim. Lezzet olarak farklı olmadı, görünüm olarak fark etti.
 Ben reçeli yaparken Ardacığımın notu. Dakikayı kısaltabileceğini söyledim, o da nasıl kısaltma yapıldığını sordu, ben de söyledim, "deka nokta". Henüz ilkokula başlamamış çocuğa kısaltma anlatırsam resimdeki sonuç çıkar. :)))


Afiyet olsun, sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder