Sayfalar

5 Haziran 2019 Çarşamba

Helva (hazır kavrulmuş undan)

Slm,

müthiş bir kolaylık, lezzeti de tıpatıp taze kavrulmuşun aynısı. Canım Esma Ablam sağ olsun, ondan öğrendim. Acayip pratik. Un helvasını seviyor ama kavurmaya zamanınız yok ise her zaman elinizin altında olsun.

Malzemeler:

1,5 su bardağı helvalık kavrulmuş un
1/2 su bardağından az fazla sıvıyağ
3 yemek kaşığı tuzsuz tereyağ
1 çimdik tuz

Şerbeti için:

1 su bardağı şeker (1,5 şekerli seviyorsanız)
2 su bardağı süt

Yapılışı: Süt+şekeri karıştırıp bir taşım kaynatıp ocağı kapattım. Sonra bir tencereye sıvıyağ+tereyağı ekleyip erittim ve un+tuzu ekleyip kısık ateşte 5 dk civarı kavurdum. Karışım sıcak  iken şerbeti yavaş yavaş karıştırarak ekledim (şerbet soğuğa yakın idi), bu arada ocak en küçük gözde kısık ateşte idi. Sütü tamamen çekince bir kaba alıp şekil vermeye çalıştım. Afiyet olsun.








Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder