Sayfalar

16 Eylül 2013 Pazartesi

Havuçlu (turuncu) erişte

Merhaba,

bu kış bol bol erişte yiyeceğim, bana gelenlerin de ne yiyeceği malum, defalarca gelseniz de menü sabit.  İtiraz yok, üstelik nerede bulacaksınız ev eriştesini de yiyeceksiniz üstelik bunu beeeen yaptım.

Malzemeler: Aşağıda yazdığım gibi

7 yumurta
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı tuz
1,35-1,5 kg  tam organik buğday unu
4 adet orta boy havuç

Yapılışı: 
Yukarıdaki notu kendime de arşiv olsun diye ekledim.


Yumurtalarım büyük boy olduğu için 6 adet kullandım (fotoğrafta 5 adet sizi yanıltmasın)
Havuçları soyduktan sonra rondoda iyice çektim. Minicik bir pıhtı dahi kalmasın, süt ve yoğurtla karıştırarak çekince istediğiniz kıvamı yakalıyorsunuz.

Havuç iyice rondadan geçtikten sonra tüm malzemeleri karıştırıp yoğurun, 10 dakika dinlendirin.
Hamur toplarımı çekmeyi unutmuşum. Toplarınız büyük olmasın kesmeden önce tavada hafif kurutmanız gerekirse büyük yufkalar zor oluyor. Aşağıda yufkaların açılmış halini görüyorsunuz.

Kesmeden önce tavada hafif kuruttum aksi halde yapışır, kuruttuktan sonra ince ince kestim. Dikkat etmeniz gereken bir nokta fazla kurutmayın, fazla kuruyunca keserken kırılıyor.

Yaklaşık 3 gün kuruttuktan sonra kağıt ve naylon karışımı poşete koydum.

Mor havuçlu erişte de yaptım, onun tarifi  http://aynurunaynasi.blogspot.com/2013/09/mor-havuclu-eriste.html   da.
Erişteyi kesmek bayağı zor, parmağınızda minik bül oluşabilir, eee kolay hiç bişey yok, ayrıca emek harcamadan güzel olan bişey var mı?

Afiyet olsun
Sevgiyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder