Sayfalar

3 Haziran 2013 Pazartesi

Tarihçilerin Kutbu

Merhaba,



bu kitabı okumamak büyük bir kayıp.  Osmanlı Tarihçisi bir dahi ile röportaj. Okurken karşımda  konuşuyormuş Prof.Dr.Halil İNALCIK gibi hissettim. Zevkle okuyup bitirdiğim bir kitap.
Hıristiyan arkadaşları tarafından camiye götürülüyor ancak  namaz kılmasını bilmiyor.  Nasıl güç durumda kaldığını anlatmış.
Hacca gidiyor ve o ortamın maneviyatını anlatıyor, ilk defa kendime sormuştum acaba ben de gitsem mi diye .
Bizim tarihimize olan ilgisizlikten, diğer dünya devletlerinin nasıl tarihini önemsediğinden bahsediyor.
Arşivlerde çürüyüp giden tarihimizden bahsediyor.
90 yaşında (kitabın yayınlandığı tarihte) hala arşiv tozu koklayan bir hoca düşünebiliyor musunuz?
Kitabı bitirdikten sonra bir süre dua ettim "Allahım sen Halil İNALCIK hocaya daha uzun ömür ver" ki biraz daha çalışabilsin ve yok olup giden tozlu raf bilgilerini bize aktarsın diye ve endişelendim ya bişey olursa!!
Çok az tarih ilgisi olanların dahi zevkle okuyacağı bir röportaj diye düşünüyorum.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder