Sayfalar

26 Haziran 2013 Çarşamba

Tavada İçli Hamur

Merhaba,

Tavada içli hamuru bir arkadaşımın annesi yapmıştı. Nefis bişeydi. İçini lor peyniri, soğan, acı kırmızı biberle hazırlamıştı. Ondan esinlenerek yapmaya çalıştım ama benim yaptığım diğerine selam dahi veremez. Siz daha ince açın, ben kalın açtım ve kızartırken de zor oldu (birileri ara ara söylendi ama duymamazlıktan geldim). İnce açtım diye düşündüklerim sıcağı görünce kocaman kabardılar. İçini bol koyup durumu dengelemeye çalıştım. Lezzetli bir tarif.

Malzemeler:

Un, tuz, ılık su, maya yumuşak bir hamur elde ediniz ve mayalanmasını bekleyiniz.

Peynir,
Maydanoz,
Lor peyniri,
Kıyma
Yeşil soğan
Tereyağ
Yoğurt ve su
İçini nasıl hazırlayacağınız tamamen sizin damak lezzetinize bağlı. Yukarıda da yazdığım gibi arkadaşımın annesi lor peyniri, bol soğan ve biraz acı kırmızı biberle hazırlamıştı ve çok güzeldi.
Mümkün olduğu kadar ince açın ve içine malzemeyi koyduktan sonra kenarlarını sıkıca kapatın. Yağsız teflon tencerede kızartın. Kızarttıktan sonra üzerine tereyağ sürün.







 Resim sizi yanıltmasın, siz daha ince açmaya çalışın.



Afiyet olsun, Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder