Sayfalar

14 Mayıs 2016 Cumartesi

Unlu nişastalı sirkeli çıtır börek

Slm,

uzun zamandır tarif paylaşmadım, bayağı birikti.

Geçenlerde sevgili arkadaşım Zühre'den aldığım bir tarifi denedim, beğendim, sizlerle de paylaşayım istedim. Çıtır çıtır, güzel bir börek. Fırsat bulunca bu böreğin tarifindeki sıvıyağı yarı yarıya sütle deneyeceğim bakalım böyle çıtır olacak mı? Rutinde sosu süt ve yoğurtla hazırladığım için bu tarif değişik geldi.


Malzemeler:

3 yufka
Peynir veya patates püresi (veya neyi arzu ederseniz)
1 su bardağı sıvıyağ,
2 yemek kaşığı un (ne tepeleme ne de silme),
2 yemek kaşığı nişasta (ne tepeleme ne de silme),
1 yemek kaşığı sirke.

Yapılışı: Sıvıyağ, un, nişasta, sirkeyi karıştırıp sosu hazırlayın. Yufkaları ikiye katlayıp üçgen şeklinde 8 e (yufkanız büyükse 10 da olur. Börekler sigara böreği şeklinde ve küçük küçük olacak) bölün. Kesince toplamda 16 ücgen yufka parçanız olacak. Hazırladığınız karışımı fırça yardımıyla sürün ve iç harcınızı ekleyerek rulo yapın. Üzerine yumurta sarısı sürün ve çörekotu veya haşhaş veya susam ekleyin.(kendime not: susamı börekte sevmedim). Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin, sıcak servis yapın. Afiyet olsun.
Sevgiyle kalin



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder