Sayfalar

3 Haziran 2013 Pazartesi

Peynirli Süpriz Yumurta

Merhaba,

Hemen itiraf edeyim de vicdan azabım bitsin.  İsim çalıntıdır. Hani çocukların bayıldığı içinden oyuncak çıkan süpriz yumurta var ya işte oradan. Ama bunun içinden oyuncak çıkmıyor.
Bazı çocuklar peynir sevmez ama yumurtaya bayılır. Süpriz yumurta annelerin bu sorunu için çözüm olabilir.
Edirne'de öğrenci olduğum dönemde sık yapardık, uzun zamandır yapmıyorum hafta sonu aklıma geldi, yaptım. Yumurtaya farklı bir sunum, yukarıda bahsettiğim gibi sever çocuklar böyle şeyleri.

Malzeme:

Kişi başı 1 yumurta
Peynir
az tuz
Az yağ (fındık yağı kullandım, tabi beni kandırıp da ayçiçekle karıştırmadılarsa)
Sadece peynirli de olabilir, peynire baharat vb de ekleyebilirsiniz.

Yapılışı:

Yumurtayı kasede iyice çırpın, çok iyi çırpın üzerinde köpükler oluşsun. Bu püf noktadır iyi çırpmazsanız kabarmaz. Tavada yağı iyice kızdırınız ve ocağın altı kısık olmasın bu da ikinci püf noktadır. Kısık olursa yumurta güzel kabarmaz. İyice çırptığınız yumurtayı sıcak yağın üzerine dökün ocağın altı tam açık olsun. Tavayı sağa sola çevirerek yumurtayı yayın. Kabarıp pişen yumurtayı ters çevirin ve bir köşesine hazırladığınız peyniri ekleyin, diğer köşeyle peyniri kapatın. Her iki tarafını da hafif kızartarak servis yapın afiyet olsun.

 Yumurtayı çok iyi çırpmanız lazım bu önemli.
 Ben peynire nane, zencefil ve azıcık fesleğen ekledim (cesaret edemedim çok az ekledim ama daha fazla da eklesem fena olmayacakmış). Siz yakışacağını umduğunuz her şeyi ekleyebilirsiniz.

 Ben fırının altını kısık ateşte unuttuğum için yumurtam olması gerektiği gibi kabarmadı.

 Yumurtanın iki yüzünü de hafif pişirin.

Afiyet olsun Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder