Sayfalar

19 Temmuz 2013 Cuma

Taze Fasulye Kızartması (ilk yayın)

Merhaba,

Bir yöresel yemek tarifi  daha ekliyorum. Bunu kendi ellerimle yaptım. Resimlere dikkat ediniz, haşlamayı suda yapmadım. Daha önce sizlere tanıtmış olduğum haşlama aparatı ile buharda yaptım.

Malzemeler:

Göz kararı yazacağım.

Taze fasulye (körpe) 1 kg civarı
Mısır unu (yarım çay bardağı gibi)
Zeytinyağ (sızma kullanıyorum)
Az tereyağ
Soğan
Tuz

Yapılışı:

Fasulyeleri ayıklayıp, soğanı doğrayıp haşlayınız(önceden soğanı kızartırken ekliyordum ancak bu şekilde daha lezzetli oluyor).  Suda haşlarsanız süzdükten sonra mısır ununa bulayınız. (Fasulyeleri boylamasına 2'ye ayırınız). Zeytinyağ ve tereyağla kızartınız.  Sıcak servis yapınız. Afiyet olsun

Şanslıyım fasulyeler Giresun'dan.

O gün balkonumdaki maydanozları da sökmüştüm. Ekledim. Yanlış anlaşılmasın kızartmaya eklemiyoruz.
Alt resimde Giresun fasulyesini görüyorsunuz ancak galiba 2 adet farklı fasulye eklemişim.


Önceden soğanı haşlarken koymazdım şimdi soğan ve fasulyeyi birlikte haşlıyorum.



 Haşlama aparatı ile buharda haşladım. Eski resimleri kaldırmadım.
 Servisten önceki durum budur. Siz kızartmadan önce fasulyeleri boylamasına parçalamayı unutmayın. İşin piri olanlar öyle söylediler.

 Tereyağ ayrı bir lezzet veriyor.

Önceki resmi kaldırmadım. Soğanlar kızartılırken eklenen alttaki, fasulyelerle haşlanan üstteki resim. Afiyet olsun
Sevgiyle kalın.. Gülümse...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder