Sayfalar

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Şeref Abi Special

Merhaba,

Size kahvaltı için harika bir tarif vereceğim. Çok kıymetli Şeref Abim'den  öğrendim, muhtemelen eksikleri var ki aynı lezzeti yakalayamıyorum  ama Değirmendere'nin havası, suyu, denizi, güneşi, Şeref Abi'nin parmaklarının lezzeti hepsini düşününce bu lezzeti yakalamam mümkün değil. Bu arada sizleri özledim :)

Tarifimiz bir o kadar da besleyici. Çocuklarınıza mutlaka ama mutlaka yapın derim, bayılacaklar, tabağı silip süpürecekler (bu kadar reklamdan sonra yapmazsanız ayıp olacak :)  )

Malzemeler:

Sucuk
Sosis
Kırmızı biber
Yeşil biber
Beyaz peynir
Kaşar peyniri
Dereotu
Maydanos
Yumurta (kişi başı 1 adet)
zeytinyağı (sızma kullandım)

Yapılışı:

Önce zeytinyağda sosis, sucuk, kırmızı biber, yeşil biberi birazcık kavuruyoruz (buna terletmek  deniyormuş, hafta sonu izlediğim İtalyan gurmeden öğrendim, kızartmıyoruz terletiyoruz). Ayrı bir kapta kişi başı 1 yumurta,ezdiğiniz beyaz peynir,küp küp doğranmış kaşar peyniri, ince ince kıydığınız dereotu, maydanosu bi güzel karıştırın ve ocaktaki karışımın üzerine ekleyin, hafif karıştırın. Kapağını kapatarak altının biraz pişmeyini bekledim daha sonra ters çevirerek üst kısmını da pişirdim. Misafirlerinize, çocuklarınıza besleyici harika bir lezzet. Sıcak servis yapınız. Ellerime sağlık :)
 benim kırmızı biberim yoktu, yeşil biber ekleyebildim.

 Kaşarları minik küp küp doğrayınız, benimkiler azıcık iri olmuşlardı.




 Çevirmek için düz bir kapağa ihtiyacınız olacak, Karadeniz'li olarak hamsi tavamız olduğundan benim için kapak sorun olmadı (veya marifetli bayanlar geniş tabak altı da aynı işlevi görür)
 Servise hazır.


Sıcak servis yapınız.

Sevgiyle kalın... Gülümse..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder