Sayfalar

22 Temmuz 2013 Pazartesi

Fırında Kabak Mücver

Merhaba,

sizlere hafif mi hafif bir kabak mücver tarifi yazacağım.   2 kez internetten aldığım tarifleri denedim ama damak tadıma göre olmadı. Hafta sonu aşağıdaki malzemelerle yaptım daha hafif olacağını düşünerek ve bu tarifi sevdim.

Malzemeler:

Yine ortalama ölçü vereceğim. Çünkü benim kabağım köyde yetişmiş pazardakilere göre daha iri olan kabaklar olduğu için 1 adet kullandım.

4-5 orta boy kabak (ortasını alın)
2 avuç (kapalı) beyaz un (3 de deneyebilirsiniz)
1 yumurta
tuz
dereotu
zeytinyağ

Yapılışı:  Önce kabakları rendeledim. Biraz sıkarak suyunu aldım (çok sıkmadım aksi takdirde kuru oluyor). Sonra tüm malzemeleri karıştırdım ve fırına verdim. Üzeri biraz kızarınca aldım (önceki yaptıklarımda üzerinin iyice kızarmasını bekliyordum ve galiba ununu da fazla koyuyordum ki  kuru gibi oluyordu) Bu şekilde kabak tadında, damağınızda kabağın suyunu hafif hissettiğiniz güzel bir lezzet çıktı ortaya. Garnitür olarak da tüketebilirsiniz. Sıcak servis yapınız. Afiyet olsun




Sevgiyle kalın.. Gülümse..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder