Sayfalar

23 Mayıs 2013 Perşembe

Fırın Sütlaç

            Merhaba,
            Uzun  denemeler sonucu artık bu ölçüde yapıyorum. Siz de damak lezzetinize göre ufak değişiklikler yapabilirsiniz. Özellikle süt sevmeyen çocuklar için annelere yapmalarını öneriyorum. Umuyorum güvenilir sütçünüz vardır veya taze süt kolaylıkla temin edebilin.
Malzemeler:
1 su bardağından yaklaşık 1 cm eksik pirinç
3 su bardağı su
1 su bardağı şeker
5,5 su bardağı süt
Yapılışı:
           3 su bardağı su ile pirinçleri haşlayın. Pirinçler pişdikten sonra yarım su bardağı pirinç ayırın. Sütü ekleyin ve blendırdan geçirin.  Bunu yapma nedenim;  nişasta kullanmıyorum  kıvamı sağlayabilmek  için pirinçleri parçalıyorum. Lezzeti daha güzel oluyor. Daha sonra ayırdığımız yarım bardak pirinci, şekeri ekleyelim ve süt kaynayana kadar yavaş yavaş karıştıralım. Pirinçleriniz kırık ise gerek yok ancak pilavlık pirinç kullandıysanız kaynadıktan sonra 6-7 saniye gibi tekrar blendırdan geçirin.
Fırına dayanıklı kaselere alın. Derin bir fırın kabına yerleştirin. Fırın kabına su ekleyin ve 200°C de üzeri kızarana kadar pişirin.
Üzerine çekilmiş fındık/tarçın ekleyerek servis yapın.

Pirinç ölçüm yukarıda görüldüğü gibi bir su bardağından birazcık az.

 Suyunu çekip pişen pirinten yarım su bardağı ayırdıktan sonra sütü ekleyip blendırdan geçiriyorum.
 Fırın kabınız derin olsun, su eklemeniz gerekiyor.

 Aşağıda gördüğünüz gibi fırından çıkmış sütlaçlar.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder