Sayfalar

29 Mayıs 2013 Çarşamba

Ablamdan fırında patates-tavuk

Merhaba,
Hafta sonu ablamdaydım.  Harika bir yemek tarifi vereceğim. Siz de deneyip aynı lezzeti yakalayabilirseniz dikkat edin parmaklarınızı yiyebilirsiniz.  Bu yemeği ablamda yiyip de beğenmeyen yok, galiba denemeyen  de yok,  ancaaaaaak henüz kimse ablamın lezzetini yakalayabilmiş değil. Ben bir gün parmaklarını bize götürüp o şekilde denemeyi düşünüyorum bakalım aynı lezzeti yakalayabilecek miyim?  Her zamanki gibi yine yedim yedim yedim, sonra da vay nefes alamıyorum, yok mideme kramp  giriyor, bir daha asla bu kadar yemeyeceğim gibi daha önce hiç sarf etmediğim şeyler söyleyip,  mızmızlık yaptım. Canım ablacım tüm nazımı sineye çekti her zamanki gibi.
Gelelim tarife:
Net bir oran veremeyeceğim, siz fotoğraflara bakıp üç aşağı beş yukarı ayarlayıverin.
Malzemeler:
Patates (4-5 adet orta boy)
Haşlanmış tavuk but (3-4 ad)
Soğan
Havuç (1 ad orta boy)
Zeytinyağ (sızma tercih)
Tuz
Haşladığınız tavuğun suyu yaklaşık 1- 1,5  su bardağı
Yapılışı:
Patatesleri elma dilimi şeklinde doğrayın, haşlanmış tavukları didikleyin, havucu soyup rendeleyin, soğanları doğrayın,  yağını ekleyin , tuzunu ekleyin ve bu karışımı bir güzel karıştırın.  Galiba püf nokta burası, elinizle karıştırın eldiven, spatula, mutfak araç gereçleri vs. kullanmadan. Sonra 200 °C  önceden ısıtılmış fırında pişirin. Pişme süresinde 2 kez (veya fırına göre de değişebilir üzeri yanmayacak şekilde) ablam patatesleri alt üst etti. Sıcakken servis yapınız. Afiyet olsun

Havucu fazla eklemeyin, patates ve tavuğun lezzetini bastırıyor.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder