Sayfalar

23 Mayıs 2013 Perşembe

Enginar Dolması


       Merhaba,

       Enginar sevenler için değişik bir sunum. 
       Malzemeler:
4 ad enginar
Büyüklüğüne göre 6-8 ad asma yaprağı (damarlı olmasın önemli bir püf noktadır)
1 çay bardağı (kahveci  bardağı) pirinç
1 büyük soğan (soğan sevmiyorsanız orta büyüklükte)
Minik doğranmış havuç (1,5 çay bardağı gibi)
Maydanoz
Zeytinyağı  (mümkünse sızma)
Tuz,  limon
(ben malzemeyi bu şekilde hazırladım ancak siz damak zevkinize göre veya elinizin altında bulunan farklı sebzeler –bezelye, patates, 1 ad domates vb- yapabilirsiniz)
        Yapılışı:
Soğanları kavurun , havucu ekleyip azıcık kavurun, ardından pirinçleri, tuzu,  4-5 damla limon suyu ekleyin.  Kavurun altını kapattıktan sonra maydanozu ekleyin. Asma yaprağını aşağıda görüldüğü gibi serin ve enginarın içini hazırlanan karışımla doldurun. Enginarı kapatacak şekilde yaprakla sarın resimde görüldüğü gibi altına soğan ve havuç yerleştirdiğiniz tencereye dizin. Üzerine su ve zeytinyağı ekleyerek pişirin.
1-      Ben pirinçleri kavurarak koydum az su ekleyerek hafif pişirebilirsiniz  (dişe gelecek),
2-      Enginarın içine hazırlanan karışımdan fazla koymuşum. Pirinçler pişince enginarın lezzetini biraz bastırmıştı. Fotoğrafta görüldüğü gibi, benim kadar eklememenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsun





Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder