Sayfalar

9 Eylül 2015 Çarşamba

Ocakta kek, tencere kek, fincan kek

Slm,

ne desem bu tarife bilemedim, siz hangi ismini severseniz o... Normal kek hamurundan yaptım. Gayet iyi kabarıyor, fırındaki keki tutar mı bilemedim (herkesin damak lezzeti başka) ama deneyebilirsiniz. Bu tarif fırını olmayan üniversite öğrencilerimiz için bir numara bir kek. ben kakao eklemedim ve kekin üzeri kızarmadığı için görüntü çiğ gibi oldu o nedenle aşağıdaki tarife kakao ekledim.

Malzemeler:
 Not: Mevcut kek hamuru çok fazla olacaktır. Tam ölçü vermedim ben fırın kekimin miktarından biraz tabiri caizse çaldım.
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı (bazen + yarım bardaktan az un eklemek gerekebilir)
1 paket muzlu puding
1 kabartma tozu
1 vanilya (isteğe göre)
Kakao (bence olmazsa olmaz)

Yumurtaları iyice çırpın, yoğurt, şeker, sıvıyağı ekleyerek çırpmaya devam edin. Muzlu puding, kakao + unu ekleyin ve iyice karıştırın. Vanilya ve kabartma tozunu mikserin en düşük ayarında çırpın. 3 adet fincanın yarısına kadar hamuru ekleyin (hatta tam yarılamayın) ve tencereye yerleştirin. Tencereye fincanların yarısına yakın su ekleyin ve kapağını sıkıca kapatın. Tariflerde üzerine ağırlık koyun (hava almaması için) diyor ben azıcık! abarttım ama ağırlık olmasa bu kadar iyi kabarır mı bilemem. Afiyet olsun
 tencerenin içine su eklemeyi unutmayın

 Kapağı sıkıca kapatmak için ince bir havlu kullandım.

 Üzerine ağırlık ekledim, tabi birazcık abartarak ama resmi özellikle silmedim ki fındık yağımızın reklamını yapayım diye.... Kekin pişmiş hali aşağıda. afiyet olsun

Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder