Sayfalar

29 Eylül 2015 Salı

Domates+kırmızı biberli erişte

Slm,

bu yıl çeşit çeşit sağlıklı erişte yapmaya karar verdim. Geçen yıl yapmayınca bayağı özledim. Siz de bu lezzete alışınca vazgeçemeyeceksiniz...

Malzemeler:

1,5 su bardağı  domates+kırmızı biber sosu (2 orta boy domates + 1 etli  kırmızı biber (modern adı cappy :) ve 1 diş sarımsak-tercihen-)
1/2 su bardağı süt
5 yumurta köy yumurtası küçüktü, (orta boy 3-4 yeterli olur),
Tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı: Domatesin kabuklarını soyun + kırmızı biber ve sarımsakla birlikte sulu bir sos elde edene dek rondodan geçirin. Sosunuzda pıhtı kalmasın. 1,5 su bardağı sosa yarım su bardağı süt ekleyin, ölçü  toplamda 2 su bardağı olacak. 2 su bardağı sosa yumurta ve diğer malzemeleri ekleyerek  katı pürüzsüz bir hamur hazırlayın. Una özellikle ölçü vermedim sosun akışkanlığı ve yumurtanın iriliği un oranını değiştirecektir. Hamuru 10 dk dinlendirin ve kalınca yufkalar açın. Yufkayı keserken yapışmaması için teflon tavada kısık ateşte hafif kuruttuktan sonra kesiyorum, ancak çok kurutmamak gerekir aksi halde keserken kırılır. Kestiğiniz erişteleri bez veya sini üzerine serin kuruduktan sonra (ben 3-4 gün bekledim, ara sıra karıştırdım) bez torbalarda saklayın.



Sosu hazırlamak için iyiiice rondodan geçirin.
Hamurun kurumaması için üzerini nemli bezle örtün.





Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder