Sayfalar

29 Eylül 2015 Salı

Maydanozlu erişte

Slm,

Sevgili arkadaşlarım, saygı değer binlerce blok takipçilerim! az özce sitemde şöyle bi göz gezdirdim ve dehşete düşesim geldi, bu paragrafı yazma gereği duydum. Erişte aşkına tutulduğum günlerde arkadaşıma "kavunlu erişte yapmayı düşünüyorum" dedim. Bana bi bakış fırlattı ve ben o saliselik  bakıştan saatlik cümlelerin hepsini gördüm ve "şimdilik" kavunlu erişte parlak fikrimden vazgeçtim. Ard arda bu kadar erişteyi görünce şimdilik doğru karar verdiğim kanaatindeyim. Paniğe kapılma nedenim ise  acaba.....acaba.... yoook canııııım... Sevgiyle kalın..

eriştenin sosunu hazırlamak tamamen size kalmış, sade de olur istediğiniz her bi çeşit meyve-sebzeden de. Deneyin, güzel lezzetler yakalayabilirsiniz.

Malzemeler:

1 demet maydanoz
1 su bardağı süt
1 diş sarımsak
4 yumurta köy yumurtası küçüktü, (orta boy 3 yeterli olur),
Tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı: Maydanozları ayıklayıp yıkadıktan sonra + sarımsakla birlikte,  1 su bardağı sütle rondodan geçirin. Tamamen parçalayın, sıvı bir karışım elde edin diğer malzemeleri ekleyerek  katı pürüzsüz bir hamur hazırlayın.  Hamuru 10 dk dinlendirin ve kalınca yufkalar açın. Yufkayı keserken yapışmaması için teflon tavada kısık ateşte hafif kuruttuktan sonra kesiyorum, ancak çok kurutmamak gerekir aksi halde keserken kırılır. Kestiğiniz erişteleri bez veya sini üzerine serin kuruduktan sonra (ben 3-4 gün bekledim, ara sıra karıştırdım) bez torbalarda saklayın.







Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder