Sayfalar

16 Eylül 2015 Çarşamba

Kahvaltılık sos - Kışa hazırlık 2

Slm,

bu yıl yaptığım sos geçen yılkinden biraz daha farklı oldu.  http://aynurunaynasi.blogspot.com.tr/2013/09/ksa-hazrlk-kahvaltlk-sos.html 
Kayıt altına almak istedim.
Domatesleri rendelemiyorum, kolay, lezzetli, pratik, bol besleyici bir tarif. Deneyin şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

10 kg domates
1 kg kırmızı biber
1 kg yakın yeşil biber
1/2 (1 kg da olabilir) patlıcan
4 iri soğan
3 baş sarmsak
kimyon
nane
kekik
zencefil
tuz
1- 1,5 su bardağı zeytinyağı
acı biber (tercihen)

Yapılışı:

Soğan ve zeytinyağını karamalize edin, küp küp doğradığınız yeşil ve kırmızı biberleri ekleyin ve soteleyin  (terletin derler ya öyle), sarmsakları, acı biberi de ekledikten sonra en son domatesleri de ekleyin, ben domatesleri rendelemiyorum doğruyorum. (Kendime önemli not: daha önceki yıllarda kaynadıktan sonra suyunu süzmek zorunda kalıyordum bu yıl domatesi sini üzerinde doğradım ve suyunu eklemedim ve süzmeye gerek kalmadı, kıvamı gayet iyi oldu, direkt kavanoza aktardım) Tuzunu ekledim yarım saatten fazla kaynadıktan sonra blenderden geçirdim, kimyon, kekik, nane, zencefil ekledim ve yaklaşık 5-10' kaynadıktan sonra sıcağına kavanozlara doldurup sıkıca kapaklarını kapattım ve kalın örtüyle sardım. Veee hazır. (daha önceki yıllarda soğanı karamalize etmeden ve biberleri kavurmadan direkt tüm malzemeler birlikte pişiriyordum artık o şekilde yapmayacağım bu tarifimdeki gibi yapacağım).



Domateslerin suyunu sosa eklemedim, domates çorbası yapabilirsiniz.


Afiyet olsun
Sevgiyle kalın

2 yorum:

  1. blenderden geçirdin mi abla :)

    YanıtlaSil
  2. Notlarımda güncelleme yaptım Melek yazmayı unutmuşum, blenderden geçirdim.

    YanıtlaSil