Sayfalar

5 Ağustos 2013 Pazartesi

Limonu bol bol tüketelim

Merhaba,

acayip faydalı bir meyve. Bazı kanser türlerinde kemoterapiden daha etkili olduğu söylenir. Tabi organik (bulabilirsek).
Uzmanlar limonun sadece suyunu değil, kabuğu ile birlikte tamamını  tüketmek gerektiğini ısrarla söyler.Ayrıca günde 2 adet limonu bitirmeyi öneriyorlar. 
Ben  yeni şeyler denemeye meraklı biri olarak işe koyuldum. Daha önce Can Ataklı'nın bir tarifini uyguluyor idim. Şu an onu 2. sıraya aldım. Artık limonu bu şekilde tüketiyorum.
İlk önce birazcık alışamayabilirsiniz. Tadı daha yoğun, kullanırken oranı yarı yarıya gibi düşürün. Zamanla o lezzete alışıyorsunuz.
Ayrıca salonunuzda limon ağacı yetiştirebilirsiniz. Çok güzel olacaktır eminim. Uzun zamandır aklımda ama bir türlü nasip olmadı.

şimdi tarife geleyim.

malzemeler:

Limon
Zeytinyağı sızma  kullanıyorum (limonu inceltmek için), belki su da olabilir ama erken bozulabilir diye suyla yapmıyorum.

Limonu güzelce yıkayın. Ben exsire bırakıyorum, sirke de aynı işlevi görür. parçalayıp rondoya atıyorum ve sızma zeytinyağ ekliyorum (miktarını siz ayarlayınız rondonuzun işlevine göre değişeceğini düşünüyorum. Benimkini iyice ezmek için bayağı bir inceltmek gerekiyor), resimde gördüğünüz gibi iyice ezilene dek çekiyorum.
Buzdolabında 1 hafta içinde tüketiyorum. Kek, salata, yemek artık neye yakışırsa kullanıyorum.

Hazırladığım bu limon ezmesini (bu ad da şimdi aklıma geldi) suyla karıştırıp ayrıca içiyorum. Zamanla bu tada da alışıyorsunuz, şekersiz.
 Limon tadı kıvamında olsun, baskın olmasın aksi halde ekşi-acı arası bir tat oluyor.
 Bulaşıklarımı da çekip üstelik etiketlemişim, bu kadar uğraştıktan sonra eklememek olmaz diye düşündüm.
 Sonra güvercin yumurtasının plastiğini atmamıştım onları da böyle değerlendirdim ve buzluğa koydum.

Bir kısmını da kavanozda bırakıp hafta içi tüketmeye çalışıyorum. Kullanırken normal ölçülerden hemen hemen yarı yarıya az kullanın, kabuğuyla tadı daha baskın çünkü.
                                       


Afiyet olsun....
Sevgiyle kalın... Gülümse....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder