Sayfalar

27 Ağustos 2013 Salı

Çakallı Menemeni

Merhaba,

uzun bir aradan sonra hoş bulduk diyorum.
Domateslerin bol, ucuz, sağlıklı olduğu dönemlerdeyiz. Karadenizli olup da Samsun'un Çakallı menemenini duymayan yoktur. Sizlere bu lezzeti sunmak istedim. Her ne kadar Çakallı'da yenen menemenin lezzetiyle aynı olmasa da bu da güzel.  Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

4 orta boy domates
3 yumurta sarısı (çok az akı)
tereyağ
zeytinyağ
kaşar peyniri (1 su bardağı civarı) İtimat'ın kaşarını beğeniyor ve kullanıyorum. Daha iyilerini ancak Kars'dan yedim ancak bulmak zor.
biber (orijinal tarifte yoktu ama ben az ekledim)
Alüminyum tava (bende yoktu, bakır olsun dedim :)  )

Yapılışı: 

biberleri doğradım ve zeytinyağında  (sızma) terlettikten sonra kabuklarını soyup irice doğradığım domatesleri ekledim ve kapağını kapatarak yumuşamasını bekledim. Bu arada yumurtaların ak ve sarısını ayırdım, 3 yum sarısı ve çok az akından (1 yumurta akından az)  menemene eklemek üzere ayırdım. Domatesler yumuşayınca ezdim (ezmek için aparatım yoktu  biraz eziyetli oldu, rondodan geçirmeyin). Rendelenmiş kaşar peynirini  ve ardından yumurta sarısını ekleyin. Son olarak üzerine bir avuç rendelediğiniz kaşar peynirini serpin ve sıcak servis yapın.
Samsun'da menemen tabakla değil tavayla ortaya geliyor ve sizler cümbür cemaat elle yiyorsunuz. Benim menemeni yaptığım kabım küçük tava değil de tencere olunca bu mümkün olmadı. Afiyet olsun.



Üstteki iki fotoğraf hakiki Çakallı Menemeni ve hepsini silip süpüren (yalan yok fotoğraf ispatımdır) ise kardeşim.
 Biberleri zeytinyağında çok az kavurdum (terlettim) ardından aşağıda gördüğünüz gibi domatesleri ekleyip kapağını kapattım (küçük ateşe alıp azıcak da kıstım altını)
 Yumuşayıp pişen domatesleri ezin.
 Yumurtanın ak ve sarısını ayırın menemene sadece sarısını (çok az da akını) ekliyoruz.
 Kaşar peynirini yumurtadan önce daha sonra da yavaş yavaş yumurta sarısını ekleyin.
 Üzerine kaşar peyniri serpince daha bi iştah açıyor gibi geldi bana (alttaki resim farklı bir tarihte yaptığım benim kaşarlı menemenimden, örnek olması açısından ekledim). Menemeni tavada yapın ve banarak yiyin şiddetle tavsiye ediyorum.   Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder