Sayfalar

1 Temmuz 2014 Salı

GAP gezi notları 3 Atatürk Barajı

Slm,

Gezi fotoğraflarını bitiriyorum. Araştırma yapamadım, sizlere bıraktım.
Atatürk Barajı


Diyarbakır...
Bu kadarını beklemiyordum, ondan mıdır bilmem ama Diyarbakır zengin geçmişini, kültürünü bana öyle bir hissettirdi ki, nedensiz mutlu hissettim kendimi hem de çok. Bu kadar güzel, büyük, modern bir şehirle karşılaşacağımı ummuyordum. Doğu ile ilgili çok şey değişti bende...
Büyükşehir olmayı sonuna kadar hak etmiş bir il. TV lerde hep çatışmalarda gördüğümüz Diyarbakır'ın bu kadar gelişmiş olması beni şaşırttı. Boğazı olsa küçük İstanbul diyebilirdim.







Diyarbakır, Hasanpaşa Hanı. Kahvaltısı pek ünlü ama bize nasip olmadı, öğleden sonra gittik.



                                      

 Hanın hemen karşısında Ulu Cami. Kilise olarak yapılmış, sonradan camiye çevrilmiş.

 Eskiden aşağıda gördüğünüz pürüzlü taşlar döşenirmiş, taşların minik oyukları suyu tutar ve uzun süreli buharlaşma sağlayarak ortamı serin tutmaya yardımcı olurmuş.





                                         


Diyarbakır surları, Çin Seddi'nden sonra dünyanın en uzun surları imiş.

                                     
Surlardan bir kare ve aşağıda ünlü Mardin Kapı.
                                     

Surdan manzaralar, Diyarbakır'ın bu kadar yeşil olması da şaşırttı bizi. Hatırlarsınız bi ara imar planına karşı eylem yaptı Diyarbakır'lılar. Hevsel bahçeleri işte buralar.


 Hevsel bahçelerinde yapılan imarlaşmaya bir örnek (altta). Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Hevsel Bahçeleri'ni imara açmş, TOKİ kolları sıvamış  ama protestolar sonrası imar planı durdurulmuş, kondurulan binacıklar öyle kalmış. Muhtemelen bir süre sonra (öyle ya da böyle) tamamlanır. Ama şimdilik eylemler sonuç vermiş. Devletin sahip çıkmadığı Hevsel'e Diyarbakırlılar sahip çıkmış.
İstanbul'un ne kadar yetim, öksüz, garip olduğunu düşündüm.

 

 Dicle köprüsü.


Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder