Sayfalar

15 Temmuz 2014 Salı

Çilek Reçeli

Slm,

Reçel yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Çilek mevsimini kaçırdım diye üzülürken son anda reçellik çilek buldum, reçel yaptım. İşte tarifi;

Malzemeler: 1 kg çilek
                   3,5 su bardağı şeker (torku)
                    1 limon (küçük limon diyebilirim) suyu

Yapılışı:   Çilekleri temizledim 250-300 gr azaldığını düşünerek şeker miktarını da azalttım. Çileklerin üzerine 3,5 su bardağı şeker ekledim ve 1 gece buzdolabında beklettim. Ertesi akşam şekerler erimişti.
Aygazın orta gözüne aldım ve kaynamaya başlayınca küçük göze aldım tam ayardan azıcık kıstım ve  kaynamaya başladığı andan itibaren üzerinde oluşan köpükleri aldım (nadiren küçük göz ocağı tam açtım ki köpük daha rahat toplanıyor)  Kaynadıktan sonra 13. dakikada limonunu ekledim ve 2 dk daha kaynattım toplamda 15 dk kaynattıktan sonra kıvamına bakarak altını kapattım. 1 kg şekerden 1/2 kavanoz reçel çıktı.
 Afiyet olsun





Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder