Sayfalar

6 Şubat 2014 Perşembe

Islak Kek (kakaolu veya harnup unlu)

Slm,

Islak keke bayılırım ama üzerine kek hamurunun iç malzemesi (haliyle çiğ yumurta) eklendiği için hiç içime sinmedi. Araştırır iken sütle yapılanları denedim ve 2. versiyonda tam tutturdum. Harika ve sağlıklı (iç harca nispeten) bir  kek yapmış oluyorsunuz. Garanti veriyorum çocuklarınız bayılacak bu lezzete.

Malzemeler:

2,5 su bardağı süt (1,5 su bardağı üzerine)
8-9 kaşık (çorba)  un
2 yumurta
1 vanilya
2 paket kabartma tozu
Hindistan cevizi (üzerini süslemek için)
kakao (ben harnup unu kullandım) bu nedenle kekimin rengi daha açık görünüyor.
Sıvıyağ (1/2 su bardağı)
1 su bardağı şeker (damak lezzetinize göre 1,5)
Ceviz/fındık ekleyerek daha farklı lezzet yakalayabilirsiniz.

              Yapılışı: Yumurtalara iyice mikserden geçirin, sıvıyağ, süt ve şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Unu ekleyin, tepeleme olmasın. Gayet akışkan (resimde de görüldüğü gibi) bir karışım elde edin.  Bu kekin püf noktası bu yumuşacık, puf puf olması için çok akışkan bir karışım olmalı. Diğer malzemeleri de ekleyin ve 180 derecede yaklaşık 30-35 dk pişirin (kürdanla kontrol edin). Kek sıcak (2 dk civarı bekledim) iken sütü üzerine kaşıkla dökün.
              1 gün buzdolabında bekleyince daha güzel oluyor, Hindistan cevizi ile süsleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

 Bu kareyi yakalamam çok da kolay olmadı. Bir elinle akışkanlığın kıvamını kaçırmadan diğer elinle deklanşöre basmak. Ama iyi yakalamışım dimi? :)
Hindistan cevizi ile süsledikten sonra çekmeyi unutmuşum. Afiyet olsun. Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder