Sayfalar

5 Şubat 2014 Çarşamba

Fırında Çökelek

Slm,

Küçükken sık sık yerdik. Kendi halimize kalınca unuttuk. Köyden çökelek gelince aklıma geldi, hadi yapayım dedim. Tabi kuzinede odun ateşindeki gibi elbette olmuyor ama fena da olmadı. Yalnız bu çökelek pazarlarda satılan lor peynirinden farklı, lor peynirinin aynı lezzeti vereceğini zannetmiyorum ama yine de deneyebilirsiniz. Çökeleğiniz varsa kesinlikle deneyin derim.

Malzeme:

Çökelek (1 kase ortalama)
Kaşar peyniri (1/2 su bardağı veya biraz fazla gibi)
1 Yumurta
Acı pul biber (arzunuza kalmış)
Zeytinyağ
Tereyağ (daha lezzetli oluyor)

Yapılışı:

Çökelek ve kaşar peynirini, yağları harmanlayın fırına koyabileceğiniz bir kaba alın. (Sakın benim gibi alimünyum folyo kullanmayın, bu hatayı yapmış bulundum, bunların kanserojen olduğunu unutmayın). 200 °C fırında üzeri hafif kızarınca (yaklaşık 15 dk sonra) yumurtayı üzerine kırın, pul biber serpiştirin ve yumurta piştikten sonra sıcak sıcak servis yapın. 
Ayrıca b kahvaltı/yemek masanıza değişik bir renk katmayı unutmayın. Benim tercihim köyümün sıklamenleri oldu.  Afiyet olsun




Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder