Sayfalar

27 Ocak 2014 Pazartesi

Havuçlu Cevizli Makarna

Slm,

Makarna deyip geçmeyin. Bambaşka bir yeri vardır bende. En kral yemeğimdir kendisi, her öğün olsa "yine mi" demem.
Bi o kadar da güzel hatıralarım vardır.
Hayatımın çoğu o üniversite senin bu üniversite benim koşturmakla geçtiği için herhalde. O dönemler evimden eksik olmayan sevgili arkadaşlarımın en özel menüsüydü, dersten çıktık mı bize koşardık.
Her bi sosu denerdim, tamamen bana özgü; elinde ne varsa değerlendir sosu hazırlardım.

Kendisiyle şu an eskisi gibi sıkı-fıkı değiliz ama ara sıra aklıma gelmiyor değil. Ayrıca yıllar sonra bişey de öğrendim. O kadar uydurmasyon sos hazırladım, makarnaya ceviz katmak hiç aklıma gelmemişti. İş yerinde bir arkadaş bahsetti,  şaka yapıyor zannettim, baktım ciddi ciddi anlatıyor, biz Tokatlıyız hep böyle yaparız dedi.
Ben durur muyum tamam sizin ceviziniz varsa bizim de fındığımız var dedim ve denedim.

İşte tarifi:

Makarnayı Ağustos, Eylül gibi yapmıştım ancak yayınlayabiliyorum. Resimler gözüme çok güzel geldi, iştahım açıldı, az önce yemiştim ama tekrar acıktım sanki.

Malzemeler:

1/2 paket makarna
Havuç (orta boy 1 adet)
Soğan
Yeşil biber
Maydanoz
Acı biber (arzunuza göre)
Sızma zeytinyağı
Nane (kuru)
2 diş sarımsak (arzunuza göre)
Ceviz veya fındık iri dövülmüş 1 su bardağına yakın.
1 çorba kaşığı civarı limon

Makarnayı 8-10 dk civarı (markaya göre fark ediyor) haşlayın ve süzün. Suyundan 1 su bardağına yakın ayırın.
Sosu: Soğanları yemeklik doğrayın ve hafif karamelize edin. Salçayı, rendelediğiniz havucu, küp küp doğradığınız domatesi (kabuklarını soyun), yeşil biberi, sarımsağı, kuru naneyi, acı biberi, limonu (kabuklarıyla birlikte rondodan geçirmiştim)  ekleyin 2 dakika civarı harmanladıktan sonra ayırmış olduğunuz makarna suyunu ekleyin. 2 dakika (ortalama süre)  sonra makarna ve  maydanozları ekleyin. Yaklaşık 1- 2 dakika sonra ceviz veya fındığı ekleyin veee servise hazır.
Not: Cevizli makarna ertesi güne  kalınca  rengi koyulaşıyor. Ceviz servisini tabağınıza yapın veya makarnayı kişi sayısına göre yapın.
Tercih damak lezzetinize kalmış, bu tarifi fındıklı ve cevizli olarak denedikten sonra bu sosa artık eklemiyorum, makarnada pek sevemedim fındık/cevizi. Geçenlerde bir arkadaşım tereyağlı cevizli erişte yaptı (benim gibi ekstra bişeyler katmadı) lezzeti çok güzeldi. Bi ara makarnada deneyeceğim. Sadece tereyağ ve fındık/ceviz güzel olacak.
Afiyet olsun.




Kendi çektiğim acı biberim, vazgeçilmezlerimden.
Sebzeler biraz diri kalmalı  veya tamamen pişirerek sosa biraz daha makarna suyu ekleyip rondodan geçirerek harmanlamadan  makarnanın üzerine de servis yapabilirsiniz (denemedim şimdi aklıma geldi).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder