Sayfalar

23 Ocak 2014 Perşembe

Beyazıt Kulesi

Slm,

İstanbul'un gerdanını bulmaya karar verdim. Beyazıt kulesi ile aramaya başladım.

Beyazıt Kulesi, yangınları gözetlemek ve haber vermek amacıyla İstanbul'un Beyazıt semtinde 1749 yılında inşa edilen 85 metre yüksekliğinde kule.
Gözetleme yerine kadar çıkan merdivenler 180 basamaktan ibarettir.
Başlangıçta ahşap olarak inşa edildi. 1756'daki Cibali yangınında,  1826'da yeniçeri ayaklanmasında tekrar yandı.
Kule üçünçü kez Sultan II.Mahmut zamanında, 1828 yılında Senekerim Balyan'ın mimarlığı altında tekrar yapıldı.
Uzun süre geceleri farklı renklerde aydınlatılarak İstanbullulara ertesi günün hava tahminin duyurulması için kullanıldı.
Kulenin mavi renkte aydınlatılması ertesi gün havanın açık olacağını, yeşil yağmuru, sarı sisi ve kırmızı karı haber verir.
Bu uygulamaya 1995 yılında son verildi, 2010 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin girişimiyle tekrar başlandı.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Beyaz%C4%B1t_Kulesi alınmıştır. Bilgileri biraz özetledim.

 Merdivenleri çıkmak hiç de kolay olmadı (güya spor yapıyorum yine de zorlandım), hala ayaklarım ağrıyor.  Çıkmak ayrı, inmek ayrı bi zor geldi ama değiyor. İlk defa donanımlı bir fotoğraf makinam olmadığı için üzüldüm, ihtiyaçlar listesi kabarıyor. Şimdi size mevcut makinamla imkanlar ölçüsünde çektiğim harika kareler gönderiyorum  tadını çıkarın.
 Kulenin önü.


 Solda turkuvaz çatı İstanbul Hukuk sağdaki bina ise Siyasal Bilimler Fakültesi.  Dikkatli bakınca farkına vardım "halik metro köprüsünü" ilk kez gördüm.
 Ellerime sağlık, nasıl güzel çekmişim değil mi? Şehzade Camii enfes bi kare.


 Zeytinburnu'nda yapılan tarihi silüeti bozduğu gerekçesiyle bi ara gündeme gelen yapıyı görüyorsunuz.    Buraya onay veren yetkililere hatırı sayılır cezalar yağsa herkese örnek olur ama ...... Devletin malı, rant, siyaset; sen nelere kadirsin.

 Galata Kulesi ve Galata Köprüsü'ne bakış.
 Endamım. :))

 

 
Kulenin içten görünüşü.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder