Sayfalar

15 Nisan 2014 Salı

Tahinli kurabiye...

Size sağlıklı diyebileceğim bir kurabiye tarifi vereceğim. Tahinin faydalarına bir göz atın mutlaka yapmaya karar vereceksiniz diye düşünüyorum. Lezzeti de gayet güzel, birkaç gün de kalsa bayatlamıyor. Bir arkadaşımda yemiş ve beğenmiştim, ben de yaptım ve sonuç yine olumlu.
Malzemeler:
1 su bardağ sıvıyağ (fındık yağı kullandım)
2 fincan tahin
1 su bardağı pudra şekeri
3,5 su bardağı un


2.tarif:
Yukarıdaki malzemelerle hazırlanan hamuru ikiye böldüm ve birini sade yaptım. İkincisine
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz (veya kavrulmuş fındık)

3. üzeri için; ceviz iriliğindeki topların üstünü yumurta akına bulayıp çekilmiş ceviz/fındık bulayınız.

Tüm malzemeleri yoğurun ve hamuru ikiye bölün ceviz büyüklüğünde toplar yapın, ayırdığınız ikinci hamura tarçın ve ince çekilmiş cevizi ekleyin ve büyük olmayan ceviz iriliğinde toplar yapın,  120 derecede 40 dk pişirin (üzeri kızarmasın).
Ayrıca (tercihen) kurabiyelerin üzerini yumurta akı sürün ve cevize bulayarak pişirin.
Güzel bir kurabiye afiyet olsun.







Tarçın ve fındık

Hamur toplarınız iri olmasın, bu ölçü iyi.
Afiyet olsun. Sevgiyle kalın





1 yorum: