Sayfalar

23 Ekim 2013 Çarşamba

İslim Kebabı

Merhaba,

uzun zamandır eklemek istediğim bir tarif misafirlerimin de beğenisini her zaman alıyor.
Önceki yıllarda patlıcanı hazırlayıp derin dondurucuya da koyuyordum, pratik oluyordu ama onun lezzetini çok beğenmedim. Artık derin dondurucuya patlıcan koymuyorum.

Malzemeler:

Köfte malzemesi:

300 gr orta yağlı kıyma
1 kuru soğan
karabiber
2-3 diş sarımsak
maydanoz
1 yumurta
bayat ekmek (az)
tuz

Pişirmek için:

Domates (sos ve üstü için) 2 veya 3 adet orta büyüklükte
Biber
1 diş sarmsak
su
tuz
zeytinyağ (sızma)
Kürdan

Patlıcan

Yapılışı: Köfte malzemelerini karıştırıp iyice yoğurun ve yumurtadan küçük toplar hazırlayın.
Patlıcanları uzunlamasına ince dilimledikten sonra tuzlu suda biraz bekletin ve  mümkün olduğu kadar az zeytinyağında hafif kızartın.
Kızarttığınız patlıcanları + şeklinde serin ve hazırladığınız köfte toplarından 1 adet yerleştirerek  sarın (ben köfteleri ayrıca yağda kızartmıyorum),  ortasına 1 dilim domates+biber saplamış olduğunuz kürdanı batırın tepsiye yerleştirin.
Orta büyüklükteki 1 veya 2 domatesi rendeleyin, su + tuz+zeytinyağ ilave edin (ne kadar su eklediğimi not almamışım) 1 diş sarımsak (bütün) ekleyerek iyice karıştırın ve  tepsiye aktarın yaklaşık 200 derece fırında pişirin.
Nefis bir tat ortaya çıkıyor. Ben islim kebabının köftesine baharat fazla eklemiyorum çoğu zaman karabiberi dahi unuttuğum oluyor, etin lezzetini daha iyi aldığımı düşünüyorum.

 Patlıcanlar müthiş yağ çekiyorlar, bu konuda mümkün olduğunca cimri davranmaya çalıştım.


Sıcak servis yapınız. Afiyet olsun....
Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder