Sayfalar

30 Ekim 2013 Çarşamba

Halide Edip- İpek Çalışlar


Merhaba,

Uzun zamandır size  kitap önerisinde bulunamadım. Özet kitaplara takıldım ve onları da paylaşmak istemedim ayrıca her okuduğumu da paylaşacak kadar beğenmiyorum.
Bazen pek normal olduğumu düşünmüyorum.
Okuduğum kitaplar en çok satanlar, en fazla reklamı yapılanlar olmaz.
İzleyip beğendiğim filmler de öyle.
Veya... Galeyana mı gelmiyorum acaba?
Son okuduğum ve mutlaka okumanızı tavsiye ettiğim bir biyografi.
Halide Edip Adıvar'ı İnkılap Tarihi kitaplarındaki birkaç cümlelik bahisten ve  Sultan Ahmet Meydanı'nda yaptığı konuşma  harici ne kadar tanıyoruz.
Eğitimi,
Kurtuluş Savaşı mücadelesi,
Ya mücadele sonrası,
Evliliği,
Pişmanlıkları,
Kırgınlıkları,
Üzüntüleri,
Biyografisine Sığmayan Kadın demiş İpek Çalışlar Halide Edip Adıvar için. Okuyunca harbi harbi öyle olduğunu görüyorsunuz.....
....

İpek Çalışlar'ın kalemi akıcı, sürükleyici, akşam olsa da devam etsem diyorsunuz. Bir solukta ve zevkle okuyacağınızı umuyorum.
Osmanlı ne kadar güçlü kadınlar yetiştirmiş, kitabı okurken düşündüm yeni Türkiye'nin başbakanı Halide Edip olsaydı ne muhteşem olurdu....,....
İpek Çalışlar'ın daha önce Latife Hanım'ı paylaşmıştım.  http://aynurunaynasi.blogspot.com/2013/06/latife-hanm.html
Bir yazarın kaynaklar bölümü ne kadar kabarıksa o kadar güvenle okuyorum. Yazarın kaleminin güzelliği bütün cümlelerini sarmışsa o kitabı okumak bir zevktir. Önerim, bu biyografiyi okuyun.

Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder