Sayfalar

31 Ekim 2013 Perşembe

Ay-Yıldız'ın anlamı (başka bişey mi yazsaydım?)




Konuyla ilgisi yok ama yazmadan geçemeyeceğim.(Bayramdı seyrandı derken bayağı bi evde kaldım. Ay yıldızın anlamanı da sabah/hafta sonu programlarından birinde izledim)  
Bazen diyorum ev hanımı mı olsaydım; o kadar güzel programlar var ki hangi birini izleyeceğini şaşırıyor insan.
Her kanalda birbirinden değerli profesörler cirit atıyor ( üniversite hastanelerinde  uzmana muayene olmak imkansız iken tvde yüzüne bakılmaz billahi) , hem de her gün. Sağlıklı beslenme, bebek bakımı, bilmem kaç yaş çocuk psikolojisi, erkek psikolojisi, kadın psikolojisi, anne psikolojisi,  yemek tarifi, dikiş-nakış vb.. vb..  Bu kadar harika programlar varken insanların çok basit konulardaki cehaleti beni şaşırtıyor.
Evde  olup da (mazeretsiz) çocuğunun eline birkaç TL sıkıştırarak okul kantininden poğaça aldıran anneleri “en beceriksiz hatun”  ilan ediyor ve kınıyorum.  
Tabiki istisnalar var ama  hatunlar en fazla nasıl giyinilir, kuşanılır, bu yılın modası vb konularıyla ilgililer galiba.
Alımlı boş kadınlar, entelektüel görünen  boş erkeklerle sarıldık.  Bir kanalda “vergi” nedir diye halka sordular. Cevaplar (daha doğrusu saçmalıklar) ağzımı açık bıraktı; bi endamlara bi cevaplara baktım oturup “vay Türkiye’min başına gelenler” diye bağıra bağıra ağlayasım geldi. Bi açıdan da sevindim verginin ne olduğunu bilmeyen ama bi dünya vergi ödeyen vatandaş “en mutlu vatandaş”, daha fazla vergi alsın devlet baba ve daha çok hizmet yapsın (inşallah) dedim kendi kendime(gördüğünüz gibi evde kalmak bana yaramıyor, sapıtıyorum).
Evde kalsam.....

Patlardım,  o psikolog senin bu psikolog benim gezer dururdum muhtemelen.
Ama evde olup harbiden hakkını veren bi dünya kadın da yok değil elbette.
Şimdi gelelim başlığın konusuna. Uzun zamandır paylaşayım diyorum ama zamanım olmadı. Ay-yıldızlı bayrağımız her daim gözümüzün önünde, başımızın üstünde. Anlamını biliyor musunuz? Minik ama çoook önemli bilgi:
                                  Ayın hilal şekli ebced hesabında “ALLAH” anlamına geliyor. 

                             Yıldız peygamberimiz ve islamın 5 şartını simgeliyor.
 
Yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı bayrağımızdan  short, pantolon vb. yapılmamalıdır. Başbakanımızın yurtdışında zemindeki bayrağımızı neden alıp,  öpüp cebine koyduğunun ne kadar manidar  olduğunu anladınız değil mi?
Bence AB bizi bu bayrakla ömür billah üye yapmaz. (ayrıcalıklı –çifte standart- üyelik hariç).
Sevgiyle kalın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder