Sayfalar

28 Mart 2014 Cuma

Sabah Uykum

Mart ayında okuduğum kitabı paylaşayım dedim.  “Bir Şehzadenin Hatıratı” nı okumaya başlamıştım, minik bir ara verip Ahmet BATMAN’dan Sabah Uykum’u okudum. Sıkar beni bu tarz kitaplar aslında ama sıkılmadan okudum ve bitirdim. Birçok not aldım hatta.

220 sayfalık kitap 50’nin üzerinde olduğunu tahmin ettiğim bağımsız (bağımlı; tema hep aşk, ayrılık, sevmek vb.)  oluşuyor.

Kitaptan beğendiğim veya ne kadar güzel ifade etmiş dediğim, altını çizdiğim  birkaç alıntıyı paylaşayım.  Benden bu kadar siz okusanız bu liste belki de üçe katlayacak, bilemem…..

-          … birlikteyken üşümeliyiz bazen. Eğer üşümezsek beraber ısındığımız anların değerini bilmeyiz.

-          Birini seveceksen onda bulduğun “sen” için seveceksin.  Çünkü ondaki “sen” başka hiç kimsede olmaz. Ezbere sevmeyeceksin, neden sevdiğinin bir yanıtı olacak sende. Güzeldi sevdim diye geçiştirmeyeceksin. Güzel olan neydi, onu sorgulayacaksın çünkü güzeli sevmek kolay, zor olan içine “sen” karıştığında güzelleşeni bulmak.

-          Bazen kendinizi aptal hissetmek pahasına sizi mutlu edecek olan şeyi yapın.

-          Dünyadaki en güzel coğrafya senin yanın. Şimdi bana  haritada bir yer seç deseler senin yanını seçerim.

-          Benim bir hayalim var çocuklarımın sana “anne” dediği. Bir hayalim var benim her gece yanımda yatan, göz kapağından diz kapağına kadar öpmek istediğim bir kadın var.  Kokunu üstüme istiyorum, ellerini ellerime.. Bir halim var, arabanın yan koltuğunda oturanın sadece sen olduğu. Mutfağımın sen koktuğu bir hayalim var. Hasta olduğumda bana ıhlamur yapan bir kadın var hayalimde. Benim bir hayalim var göz yaşlarını öptüğüm kadın. Benim senden başka hayalim yok.

-          Bir kıza verebileceğin en güzel hediye soyadındır.. Bir de waffle, kestane şekeri…..

-          Hani derler ya “adam gibi”, işte adamın gibisi olmaz. Ya adamdır ya değildir. O yüzden bir kızın sevgilisi olması hayatında bir adam olduğu anlamına gelmez. Belki hayatına giren sadece “gibi” dir.

-          Kalbime adını yazdım, kimliğine soyadımı yazabilir miyim?

-          Sürekli tek bir tarafa bakarsan fikirlerin sabitleşir. Görmek istiyorsan kafanı sağa sola, aşağı yukarı, öne arkaya çevirmelisin. Hayat senin baktığın yerden ibaret olamaz. Hayat sadece senin gördüklerin olamaz. Görmediğin, göremediğin sayısız şey varken yargılarından emin olman seni aptallaştırır.

-          Eski adamların eşlerini gösterirken “işte benim ailem” demesi ve günümüzdeki erkeklerin “işte benim sevgilim, işte benim eşim” cümleleri. Kadın ailedir; yuvayı derler, düzenler, toparlar, ayakta tutar. Şimdi sen ona sadece eşim dersen o senin sadece eşin olur, ailen olmaz. Kadına yükleyebileceğin kadar sorumluluk yükle, gerçek bir kadın hiçbir sorumluluktan kaçmaz.

-          Çünkü köpek miyavlamaz, kedi havlamazdı ve yılanın yapabildiği sokmaktı. O yüzden insan hayvanlardan emin olabilir ama insanlardan asla.
 

Sabah Uykum - Ahmet BATMAN


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder