Sayfalar

18 Mart 2014 Salı

Fırında tavuklu-beşamel soslu karnıbahar

Tüm hafta Meryem’de birbirinden leziz yemekleri yedim-içtim. Evimi otel gibi kullandım.  
Enfes bir tarif vereceğim size, denemenizi şiddetle öneririm. 
 Meryem’e bloğumun “Mutfaktan” bölümünü devredeceğim gibi görünüyor. Uzun zamandır beni kurtarıyor.  Bu tarifi pratik ev yemekleri diye bir site varmış oradan almış. Bana gönderdiği tarifi paylaşıyorum. Afiyet olsun

Malzemeler

1 adet orta boy karnabahar
500 gr. kuşbaşı tavuk eti
2 orta boy soğan
1 tatlı kaşığı salça
2 çay kaşığı karabiber
1 ince demet maydanoz
Tuz, zeytinyağı

Beşamel sos için

2 buçuk su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı veya yarım çay bardağı zeytinyağı
1 avuç kadar kaşar rendesi
Tuz, çok az karabiber
Üzeri için: 1 çay bardağı kaşar rendesi

Nasıl Yapılır?

Karnabaharı küçük parçalara ayırıp tercihen buharda, hafif diri kalacak şekilde haşlayın.
Bir tencereye yemeklik doğranmış soğanları alıp, 5-6 yemek kaşığı kadar zeytinyağıyla sarartın. Tavuk etlerini ilave edip, tavuk eti kendi saldığı suyu çekene kadar pişirin. Salçayı ekleyip karıştırın. Maydanoz, karabiber ve tuzu ilave edin ve ocaktan alın.
Karnabaharı fırın tepsisine yerleştirin. Tavuklu harcı üzerine yayın.
Son olarak beşamel sosu hazırlayın. Bunun için yağı ve unu küçük bir tencereye alın. Un kokusu çıkana kadar kavurun. Sütü ekleyip hızlıca kaynayana kadar karıştırın. Tuz ve karabiber ve bir avuç kaşarı da ekleyip ocaktan alın. Bekletmeden sosu tavuklu harcın üzerine gezdirin. Son olarak kaşar rendesini serpip 200 derecelik ısıdaki fırına yemeği sürün.
Üzeri kızarınca  sıcak servis yapın.


 Eeee boynuz kulağı geçermiş. Yapım aşamasını bi güzel çekmiş.







 

Afiyet olsun Sevgiyle kalın














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder