Sayfalar

16 Eylül 2013 Pazartesi

Mor havuçlu erişte tarifi

Merhaba,

Erişte tarifine devam,  ama bu mor havuçlu erişte.

Malzemeler:

6 yumurta
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı tuz
1,35-1,40 kg tam organik buğday unu
3 adet orta boy havuç



Resimdeki malzeme ölçüsü ile yukarıda yazdığım ölçüler kafanızı karıştırmasın. Resmi kendime arşiv açısından ekledim siz metinde yazdıklarımı dikkate alın.


Yumurtalarım büyük boy olduğu için 6 adet kullandım (fotoğrafta 5 adet sizi yanıltmasın)
Mor havucu şu an bulabilir misiniz bilmiyorum. Ben birkaç ay önce alıp dolaba koymuştum.
Havuçları  rondoda iyice çektim. Minicik bir pıhtı dahi kalmasın, süt ve yoğurtla karıştırarak çekince istediğiniz kıvamı yakalıyorsunuz.
Hamur toplarımı çekmeyi unutmuşum. Toplarınız büyük olmasın kesmeden önce tavada hafif kurutmanız gerekirse büyük yufkalar zor oluyor. Yukarıda yufkaların açılmış halini görüyorsunuz.

Kesmeden önce tavada hafif kuruttum aksi halde yapışır, kuruttuktan sonra  ince ince kestim. Dikkat etmeniz gereken bir nokta fazla kurutmayın, fazla kuruyunca keserken kırılıyor.


Erişteyi kesmek bayağı zor, parmağınızda bül oluşabilir.

Turuncu havuçlu erişte de yaptım, onun tarifi   http://aynurunaynasi.blogspot.com/2013/09/havuclu-eriste-turuncu.html    da.

Afiyet olsun
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder