Sayfalar

6 Eylül 2013 Cuma

Domates soslu peynir topları

Merhaba,

Yemeğin adı beni biraz düşündürdü En son buna karar verdim, tarifini vereceğim yemeği Bloomberg'de Antonio Carluccipo ve Gennaro Contaldo'nun yemek programında izlemiştim, adını almayı unutmuşum. Çok güzel ve değişik yemek tarifleri var, uzun süredir izleyemiyorum ama tesadüf ederseniz izleyin. Ben orijinal tarifi bayağı bi değiştirdim. Peynirler tamamen bizim, orijinal tarifte ise İtalyan peynirleri var haliyle. Bu tarif Aynur usulü oldu yani.

Malzemeler:

Sosu (Menemen):
4 orta boy domates
sarımsak
Kaşar peyniri(yarım su bardağı civarı)
Fesleğen (alışık olmadığım bir lezzet olduğu için sonradan eklemedim, seviyorsanız orijinal tarifte var)
Ayrıca benim eklediklerim ise
Biber (orta boy 2 ad)
Soğan (orta boy 1 ad)
Tuz
Zeytinyağı

Hamur:
Beyaz peynir (1 su bardağı)
Kaşar peyniri(1 su bardağı)
Un 1,5 su bardağı civarı
3 yumurta sarısı
Tuz

Yapılışı:

Resimlerde de net göreceksiniz. Önce hamurun  malzemelerini karıştırın ve orta yumuşaklıkta bir hamur elde edin. Fındıktan büyük, cevizden küçük parçalara ayırın (ne orijinal tarif ama, aklıma başka bişey gelmedi) Tamamı bitince kaynayan suyun içine atın. Hamur topları önce suyun dibinde olacak, sonra yüzeye çıkacak, yüzeye çıkınca 2-3 dakika daha kaynamasını bekleyin ve  kevgir yardımıyla  hazırladığınız sosun içine alın. 3-5 dakika iyice harmanlanmasını bekleyin (altı kısık).

Sosun Yapılışı:  Sosu menemen gibi hazırlıyorsunuz(menemende soğan kullananlardanım). Resimlerde görüldüğü gibi, soğanı terletin, ardından biberi, ardından domates ve sarımsakları (ince rendelenmiş) ekleyin, domateslerin yumuşamasını bekleyin, hamuru eklemeden önce kaşar peynirini ekleyin ve karıştırın ayrıca tuzu unutmayın.  Haşladığınız hamur toplarını sosa ekleyin ve arzuya göre fesleğen ekleyin.




 Beyaz peynir ve kaşar peynirini rendeleyin ve yumurtanın sarısını ekleyin.


 Akını ayırmayı unutmayın.
 Hamurunuz yumuşak olsun benim ilk denemem olduğun için biraz sert olmuştu. Lezzeti etkiliyor.

 Alttaki resimde hamurun büyüklüğünü anlamanız açısından sarımsak kullandım. İlk yaptığımda iri olmuştu.

 Gelelim sosun hazırlanmasına. Toplam malzemelerim yukarıda ama domates  sizi aldatmasın bayağı iri bir domates ve 2 adet kullandım.

 Sarmsak 3 diş kullandım.
 İkinci yaptığımda fesleğen kullanmadım. Saksıdaki fesleğeni sökmeye karar verdim.

 Kaşar peyniri eklemeyi unutmayın.


 Hamur topları önce suyun dibinde pişince yüzeye çıkıyorlar.


 İyice harmanlanmasını sağlayın.
Ve sonuç... güzel bir lezzet ortaya çıkıyor.
Afiyet olsun

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder