Sayfalar

23 Eylül 2013 Pazartesi

Bayat Ekmek Pizzası (Kahvaltılık)

Merhaba,

Bu aralar evimde misafirim var ve ekmek ayarını tutturamıyorum.  Nasıl değerlendireyim derken aşağıdaki tarif ortaya çıktı. Sizin de  bir şekilde tüketemediğiniz bayat ekmekleriniz kalıyordur. Şimdi  nefis bir BAYAT ekmek pizzası tarifi vereceğim, kahvaltıda mutlaka yapmanızı tavsiye ederim. Kıtır kıtır ama  yumuşacık bir lezzet ortaya çıkıyor.

Malzemeler:

Siz dilimleri kişi başına göre ayarlayınız.

1/2 bayat ekmek (İHE kullandım)
Beyaz peynir
Kaşar peyniri
2 küçük yumurta
maydanoz
minik doğranmış kırmızı biber (az)
Acı pul biber
ekmeği yumuşatmak için 1 çay bardağı domates suyu (o anda domates kaynattığım için bunu kullandım siz farklı tercihlerde bulunabilirsiniz süt vb gibi.)

Arzu'nuza göre sosis, sucuk, kekik... vb kullanabilirsiniz.

Yapılışı: Ekmekleri aşağıda gördüğünüz gibi dikey kestim. Domates suyu hariç tüm malzemeleri karıştırdım. Ekmeğin kuru ve sert olmaması için domates suyunu harçtan önce ekmeğin üzerine eşit dökmeye çalıştım ve harcı ekmeğin üzerine sürüp yaklaşık 180 derecede hafif kızarana kadar pişirdim. Sıcak-ılık servis yapınız Afiyet olsun









Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder