Sayfalar

25 Nisan 2013 Perşembe

Pirişli - Pirinçli

Merhaba,

bugün sizlere Karadeniz yöresine ait bir yemek tarifi vereceğim. Bizim oralarda pirişli derler (esasında pirinçlidir biz harf yutması ve eklemesi yapmışız),  bazı yörelerde dible de derler. Notlarıma bakınca sadece 2 fotoğraf çekmişim. Ne kadar malzeme kullandım, nasıl yaptım hiçbir bilgi yok. O nedenle tarifim göz kararı /el ayarı olacak. Son zamanlarda yapılan araştırmalar ortaya çıkarmış ki en fazla C vitamini içeren sebzelerden biriymiş pancar. Karadeniz demek hamsi ve pancar demek. Ama biz pancarımızı daha yeni yeni tanımaya başladık. Gençlerimiz bu lezzeti adeta unuttu.

Pirişli /Dible tarifi:

Pancar/kara lahana (tahmini 1- 1,5  bağ)
1/1 ölçüde pirinç ve bulgur (pancar oranına göre göz kararı ayarlayın)
Yeteri kadar su
Tuz
Soğan
Acı biber
Zeytinyağ (sızma kullanıyorum)
Tereyağ (1 çoba kaşığı civarı) Tereyağlı yapınca lezzeti daha güzel oluyor
İç yağ 1 çay kaşığı civarı ince doğranmış (pirişlinin olmazsa olmazı)

Su kaynadıktan sonra ince ince doğradığınız pancarı ekleyin, bir taşım kaynayınca pirinç ve bulguru da ekleyin. Tuzunu ekleyin, pişince (bunu ister pancarın kökünden ayarlayın ister bulgur-pirinçten ayarlayın veya tadın size kalmış) süzün.
Bir tencerede yağda iç yağı ezin ince doğradıysanız küçülecek, biraz iri ise ezdikten sonra kalan peltey atmanızı öneririm,  sonra soğan ve acı biberi ekleyin ve kavurun. Süzdüğünüz pancarı üzerine ekleyin ve kavurun. Yanında darı (mısır) ekmeğiniz ve köy ayranınız varsa değmeyin keyfinize.  Ben malasef tam organik tahıl ekmeğiyle yedim, mısır ekmeği yapamadım. Hepsi bu kadar afiyet olsun. Sevgiyle kalın


Yer sofrasının tadını bilenlere önerim masa kurmayın, bence yer sofrasında daha lezzetli oluyor.




Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder