Sayfalar

17 Ekim 2016 Pazartesi

Tiramisu



Malzemeler:

1 hazır pandispanya kek

Muhallebi için;

2,5 su bardağı süt
2 kahve fincanı un (silme)
2 kahve fincanı şeker (silme)
1/2 labne (100 gr )
1 ad yumurta sarısı

Islatmak için;
2 ad 2si 1 arada nescafe (yoksa 3 ü 1 arada)
(ya da 1,5 tatlı kaşığı neskafe+1 tatlı kaşığı şeker)
1 su bardağından 2-2,5 parmak eksik süt

Üzeri için; kakao

Yapılışı:
 Muhallebi: Az sütle unu iyice top top kalmayana dek karıştırdım ve kalan sütü, şekeri ve yumurta sarısını ekledikten sonra muhallebi göz göz kaynayana dek karıştırmaya devam ettim.. Muhallebi kıvamını aldıktan sonra altını kapatıp ılıyınca labne peynirini ekleyerek iyice karıştırdım. Muhallebiyi mikserden mutlaka geçirmenizi tavsiye ediyorum, önce gerek yok diye düşündüm ama pürüzsüz, pırıl pırıl parlayan muhalebiyi görünce iyi ki mikser kullanmışım dedim.

Nescafe ve sütü iyice karıştırdım (ılık veya soğuk olabilir), kekin alt tabanını yarısı ile ıslattım, hazırladığım muhallebinin yarısını (ılık) kekin üzerine yaydım. Kekin üst kalıbını kalan süt+nescafe karışımı ile ıslattıktan sonra ilk kalıbın üzerine yerleştirdim ve üstüne +kenarına kalan muhallebiyi yaydım ve üzerine kakao serpiştirdim. Bir gün öncesinden hazırlayıp dolapta dinlendirirseniz daha güzel oluyor. Afiyet olsun.











Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder