Sayfalar

17 Ekim 2016 Pazartesi

Kabak Çiçeği Dolması


Malzemeler:

Kabak çiçeği
pirinç
soğan
maydanoz
sıvıyağ
tuz
domates salçası
Kimyon? karabiber?

Yapılışı: Dolmayı yapalı bayağı bi zaman oldu ve malzemelerin ölçülerini unutmuşum. Sizler dolma içini nasıl hazırlıyorsanız o ölcülerde hazırlayın. Tek fark harcı kavurdum ve 1/2 çay bardağı civarı su ekleyerek azıcık pişirdim.
Kabak çiçeklerinin erkeklerini toplayın (ben de yeni öğrendim) yani çiçeğin kökünde kabak çili olmayanları açık iken toplayın.  topladığınız çiçekleri parçalamadan ortasını  koparın, tecrübem en iyi makasla çıkarılıyor, Uzun saplarını kesin. Çiçekleriniz doldurulmaya hazır.

İçin hazırlanması: Dolma içlerini çoğu zaman kavurmam ama bu dolmada kavrulması gerektiğini düşünüyorum. Soğanları yağda karamelize edin, tüm malzemeyi ekleyin yarım çay bardağı su ekleyin ve en son maydanozu ekleyecek şekilde hafif pişirin, soğuyunca çiçeklerin içine 1 tatlı kaşığı civarı doldurun ve kapatın,  tencereye dizin. Üzerine yeterince su ekleyin ve 15-17 dk arasında pişirin.
Not: Ben kabak dolması ve kabak çiçeği dolmasını aynı tencerede pişirdim ve pişme süresi uzun oldu. Çiçekler için bu süre çok fazla, kabak çiçeği dolmasının yanına herhangi bir dolma eklemeden pişirin ve pişme süresini uzatmayın. İlk defa denedim ve kabak dolmasını pek de sevmeyen biri olarak bu dolmayı beğendim. Fırsatını bulursam tekrar yapabileceğim bir dolma. Afiyet olsun






 Temizlemeden önceki ve sonraki hali





 Benim dolmalarımın pişme süresi uzun olduğu için biraz kendini bıraktı.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder