Sayfalar

1 Haziran 2015 Pazartesi

Kozalak Yoğurdu

Slm,

Sevgili Çiğdem kozalaktan sadece reçel değil yoğurt da yapıldığını paylaşmış, ne yapalım kolları sıvadık ve denedik. İlk deneme 1/2 kg kavanoza 1 kozalakla yaptım ama başarısız oldu. 2. denemede işi garantiye alayım dedim 3 adet ekledim (küçük) ve oldu. Size en son yaptığımı paylaşacağım.

Yoğurt buram buram çam kokuyor ve tattığınız anda hem lezzetini hem kokusunu hissediyorsunuz.

Malzemeler:

1/2 kavanoz süt (ılık yoğurt ısısında)
2 adet kozalak
Cam kap / tencere

Yapılışı: Süt kaynadıktan sonra 5-8 dk altını kısıp kaynatmaya devam ettim. Yoğurt ısısına gelmesini bekledim (serçe parmağınızı  süte batırıp 5 sn civarı tutun, parmağınızı yakmayacak, soğuk da olmayacak, ısıyı hissedeceksiniz, umarım izah edebilmişimdir). Kalın bir örtünün üstüne kabınızı alın içine iyice yıkadığınız 2 ad kozalağı atın ve kabınızı kapatarak örtüyle sıkıca sarın. Akşamdan mayalayıp sabahleyin buzdolabına attığım için tahmini 7 saat civarı mayalandıktan sonra buzdolabına koyuyorum. .(İnternet verilerinde 4 saat sonra buzdolabına alın diyor ama bunu henüz denemediğim için bişey yazamayacağım). Buzdolabında katı güzel bir yoğurdunuz oluyor  Ancak kozalak yoğurdu diğer yoğurda göre biraz daha sıvı kaldı bende. Bu benim marifetsizliğimden midir, kozalak yoğurdunun mayasından mıdır henüz tecrübe edecek deneyimim olmadı.
Mayalandıktan sonra kozalakları çıkarıp yoğurt suyunda beklettim. Tekrar kozalak yoğurdu yapmak istediğimde bu kozalakları kullanıyorum.  Afiyet olsun




Mayaladıktan sonra iyice sarın ki ısısını uzun süre muhafaza edebilsin.
 Bir kozalağın çevresi resimde görüldüğü gibi sulu oldu.
 Üstteki kavanozda da görüldüğü gibi biri normal diğeri kozalak yoğurdu.

Sağdaki kozalak soldaki normal yoğurt. 
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder