Sayfalar

14 Ağustos 2014 Perşembe

Vişne Reçeli


Slm,

bu yaz reçellere merak saldım. Vişne reçelim de olmazsa olmaz tatlılımdır (çilek ve incire haksızlık etmemek üzere).

Malzemeler:

1 kg vişne (çekirdeklerini çıkardım)
3,5 su bardağı şeker (çekirdeğini çıkarınca 750-800 kaldığını varsaydım)
2,5 - 3 su bardağı su
Yarım limon suyu

Su ve şekeri kaynattım, koyulaşınca vişneyi ekledim. Üzerinde oluşan köpükleri topladım. Toplam 12 -13 dk sonra,  kıvamı oldu ve  limonu ekledim 5 dk kaynadıktan sonra altını kapattım.
Vişneyi ekledikten sonra yanılmıyorsam toplam 15 dk kaynattım ve kapattım.
Vişne alırken güzel, taze, pırıl pırıl parlayan, ezik olmayan vişne bulursanız kaçırmayın. Benim vişnem orta hallice idi ama yine de rengi güzel oldu.







Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder