Sayfalar

4 Kasım 2013 Pazartesi

Kırmızı biber ve soğan dolması

Merhaba,

bu tarifi göndermekte geç kaldım, bitti kırmızı biberler. Dondurucuya kahvaltılık da yaptım ama onun tarifini de yoğunluğum nedeniyle paylaşamadım. Şu an dolmaya öncelik verdim. kırmızı biberi severim ve değişik tariflerini de denemeye çalışırım. Biber dolması bi harika oluyor. Aşağıda size tarifini yazacağım (aslında resimlerden de anlaşılıyor ama hadi yazıvereyim). Dolmaya başlarken niyet kırmızı biberdi ancak içim arttı ve soğan dolmasıyla değerlendirdim. Soğan dolması içi için ayrıca bir tarif, spesifik bir malzeme var mıdır bilemiyorum, bakmak gerek. Burada niyet tamamen artın iç harcı değerlendirmek, ama hem biber hem soğan dolmam güzeldi (benimki de iş.... hem yap hem vay beğendim, offf ellerime sağlık de....) Deneyin, güzel bir lezzet ortaya çıkıyor.

Malzemeler:

12 - 13 ad   küçük (dolmalık) kırmızı biber
6 çorba kaşığı pirinç
3 çorba kaşığı bulgur
2 orta boy soğan
1/2 maydanoz
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı şeker
Sızma zeytinyağı
1 çorba kaşığı domates salçası
2 diş sarmsak
Tuz

aşağıdaki listeyi dikkate almayın. Arşiv amaçlı kendim için yayınladım, minik birkaç değişiklik var, güncel hali yukarıdaki liste.

Yapılışı:  İnce ince soğanları doğrayın. Sarmsakları ve maydanozları da ince ince doğradıktan sonra hepsini karıştırın, biberleri güzelce temizleyin ve içini yarı yarıya gibi doldurun(fazla koymayın aksi halde harç biberin lezzetini bastırıyor).  Ne kadar su koyduğumu yazmamışım ama suyunu fazla koymayın lezzetini alır. Altını kısın ve pirinçler pişince kapatın. Biberin kabuğunu piştikten sonra serviste kolayca soyabilirsiniz.

.




Artan içlerimi soğanla değerlendirdim. Güzel bir lezzet oldu. Bi ara sadece soğan dolması yapıp sizlerle paylaşacağım.

benim servis tabağım.
Afiyet olsun. Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder