Sayfalar

19 Kasım 2013 Salı

Hamsi Pilavı 1

Merhaba,

Bir Karadeniz'li olarak daha düne kadar benim için balık demek "hamsi" demekti, sadece benim için değil birçok Karadeniz'li için de öyledir.
Mevsimi geldi hamsi pilavı aklıma düştü, araştırdım, araştırdım kuş üzümlü, hafif tatlı lezzetinde pilavla yaptığımı beğenmedim (benim damak lezzetime göre değil). Birkaç kez denedim ve en fazla aşağıdaki tarifin lezzetini beğendim.

Malzemeler:

1,5 kg hamsi (kılçıkları ayıklanmış)
1 su bardağı pirinç
1 iri soğan
1/2 demetten az maydanoz
karabiber
Tuz
zeytinyağ
tereyağ
Limon (az)
Çok az salça-1 çay kaşığı- (soğanı kavururken ekleyebilirsiniz ben unutmuşum)

Yapılışı:
Soğanı ince yemeklik doğrayın rengi hafif değişene dek zeytinyağda kavurun, pirinci ekleyin,kavurun, 2 su bardağı sıcak suyu ekleyin ve karabiberi ekleyerek kapağını kapatın. (Pilavda su miktarı vermek pek doğru değil, her pirincin su çekme kapasitesi farklı) Suyunu çekince (pirinçler hafif diri kalacak) çok ince kıydığınız maydanozu ekleyin minicik karıştırın.
Hamsileri resimde gördüğünüz gibi kalıbınıza dizin, sık sık üst üste dizin ki fırında pişen hamsiler küçüldüğü için araları açılacaktır. Ben hamsiyi çok bol koydum daha lezzetli oluyor.
Pilavı ekledikten sonra hamsiyle kapatın, üzerine tereyağ + az zeytinyağa eklediğiniz limon suyunu ekleyin ve fırına verin. Hamsiler pişince sıcak servis yapın.
Benim pirinçlerim çok arttılar o nedenle içine fazla koydum ama aynı hatayı siz yapmayın derim.
Ayrıca hamsi pilavını fırında porsiyonluk hazırlıyorum, siz daha büyük bir kalıba yapabilirsiniz. Fırın harici ocakta da hamsi pilavını deneyeceğim o nedenle bu tarife 1 dedim. Ocakta yapılan -kızartıldığı için- görsel açıdan daha güzel oluyor. Lezzetini deneyince aktarırım.
Afiyet olsun


Hamsiyi bayağı bol dizdim.
Size fazla pilav eklememenizi öneririm. Özellikle üstüne hamsiyi üst üste ekleyin ki pişerken küçülen hamsilerin arası açılmasın.

Afiyet olsun
 Balkonumdan bir enstantane, çilek yapraklarının üzerine çise düşmüş, izlemeye doyamadım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder