Sayfalar

9 Şubat 2024 Cuma

Tavuklu Sebzeli Kaşarlı Pide

 Slm,

Tarifi unutmamak için arşivime ekleyeyim dedim. Normalde kavrulmuş kırmızı veya beyaz et + kaşar peyniri ile yapardım o da güzel oluyor bu tarifi unutabilirim diye ekleme gereği duydum. Harcının içinde sebze de olduğu için daha hafif ve güzel bir tat çıktı ortaya. 

Malzemeler:

Hamuru için (göz kararı):

Un, tuz, şeker (1 çorba kaşığı gibi), su/süt, maya, (olmasa da olur yarım çay bardağı gibi sıvıyağ ayrıca sütün kaymağını da ekledim)

İç Harcı:

2 parça tavuk göğsü

1 orta boy soğan

2 ad kırmızı biber

3 su bardağı (civarı) rendelenmiş kaşar peyniri

1 - 2 orta boy domates (tercihen)

3-4 ad yeşil biber

karabiber, tuz, sıvıyağ

Kekik (tercihen)

Üzeri için yumurta sarısı


Yapılışı: Hamuru yoğurup 30-40 dk mayalanmaya bırakın. 

İç Harcı: Tavuk göğsüne suyunu çekince çok ince doğradığım soğanı ekledim 3-4 dk sonra domatesi ekledikten sonra 1 dk gibi sonra önce kırmızı sonra yeşil biberleri ekledim tahmini 2 dk sonra baharatları ekleyip ocağı kapattım. Hamuru açıp az kaşar ekleyip üstüne harcı ekledim. Harcın üstüne de az kaşar ekleyip (harcın dağılmasını engeller diye düşündüm) yumurta sarısını sürüp ısıtılmış fırına 190-200 derecede 12-15 dk gibi pişirdim. Pideye şekil vermede pek marifetli olamasam da lezzeti güzel oldu ellerime sağlık :) 









Afiyet olsun sağlıcakla kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder