Sayfalar

8 Ocak 2018 Pazartesi

Kabak Tatlısı


Slm,

kışın vazgeçilmezlerimden.

Malzemler:

1 kg kabak
1,5 çay bardağı şeker
Çay kaşığının ucu tuz
Üzeri için kavrulmuş, çekilmiş fındık/veya tahin

Yapılışı: Dilimlediğim kabaklar üst üste gelmesin diye geniş tencere kullanıyorum. Şekeri tüm dilimlerin üzerine gelecek şekilde serpiştirip 1 gece buzdolabında bekletiyorum. Ertesi gün  şeker tamamen erimiş oluyor.  Kaynamaya başladıktan sonra altını azıcık kısıyorum (tam değil) ve yaklaşık  15 dakika sonra iri dilimleri ters çeviriyorum. Yaklaşık 5 dakika sonra tencerenin kapağını alıyorum (fazla suyunun buharlaşması için). Kaynarken göz göz olmaya başlıyor(reçeldeki gibi), bir süre bu şekilde kaynatıyorum. Toplam 30 dakika kaynadıktan(tüm pişirme süreci) sonra önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 10  dakika civarı pişirip alıyorum.











 Afiyet olsun
Sevgiyle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder