Sayfalar

23 Aralık 2017 Cumartesi

Kışlık menemen (Leyla Hnm'dan)

 Slm,

paylaşmak için bayağı geç kaldığım bir tarif.  Konserve mevsimi geçti ama gelecek yıla yatırım olsun.
Sanki bahçeden şimdi toplayıp yaptın, abartmıyorum o kadar yaz menemini,buzdolabı kokusu yok, konserve kokusu yok. Ben canım Leyla Hnm'a dua ediyorum siz de bana ediverin. Kurtarıcı bi o kadar da leziz bir tarif.

Malzemeler: Menemeni nasıl yapıyorsanız öyle. Benim yoğurt yiyişim aşağıdaki gibi.

Domates
Yeşil Biber
Kuru soğan (tercihen)
Sarımsak
Tuz
Zeytinyağ

Soğanları güzelce karamelize ettim, sarımsağı ekledim az sonra biberi ekledim ve biberleri biraz terlettikten sonra domatesi de ekledim ve domatesler yumuşadıktan sonra (fazla domates suyunu muhtemelen süzüp aldım, sulu sulu menemen güzel olmaz) tam yumurtayı kırma aşamasında (tabiki yumurtaları eklemeyin) kavanozlara doldurdum ve soğumasını bekledim. Soğuduktan sonra ağzını sıkıca kapatım derin dondurucuya koydum. Evet fark sıcağı sıcağına kapaklarını kapatmayıp soğuduktan sonra kapatıp derin dondurucuya almak. Denemenizi öneririm kesinlikle derin dondurucunun o bildiğimiz kokusu olmuyor.





Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder